Followers

19 May 2008

BERITA GEMPAR!!!!! TUN DR MAHATHIR KELUAR DARI UMNO?


Aku terkejut apabila berita TV3 pada 19 Mei 2008 jam 1.42 pm - memaklumkan bahawa mantan PM Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad mengisytiharkan dirinya keluar dari parti UMNO. Beliau juga dikatakan meminta ahli-ahli UMNO yang lain agar keluar dari UMNO!!!

Pengisytiharan ini dilakukan semasa beliau mengadakan perjumpaan dengan lebih 1,000 ahli UMNO di Alor Setar Kedah. Walau bagaimanapun Tun tidak mahu ahli yang keluar UMNO memasuki parti lain!!!

Benarkah Tun keluar dari UMNO? Aku semacam tak percaya?

Aku terfikir jika benarlah Tun keluar, ini ada kaitan dengan banyak persoalan politik yang melingkari Tun sekarang. Dan sememangnya memang dah dijangka. Tun akan buat sesuatu keputusan yang tiada sesiapapun boleh jangka.

Itulah Tun dari dahulu hingga sekarang.


Jam 3.oo pm. Berita TV3. Muktamad. Tun keluar dari UMNO. Gambar menunjukkan Tun sedang diwawancara oleh wartawan.

Tun ditanya adalah peletakan jawatan beliau disebabkan siasatan ke atas dirinya sekarang?

Jawab Tun, "Nak tuduh saya boleh tuduh. Kalau saya bersalah boleh masuk jel lah!!!

Bila ditanya adakah Tun akan masuk semula dalam UMNO sekiranya Pak Lah meletak jawatan?

Jawab Tun, "Saya letak jawatan keahlian UMNO selagi Pak Lah menjadi Presiden UMNO"

Apa dah jadi ni? ishhh.. ishhh... aku mengeleng-geleng kepala.

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search