Followers

15 May 2008

Seseorang itu kena motivasi diri sendiri untuk hebat

11.00–12.00 mlm 14.5.2008
siaran ‘Rancangan Jangan Tidur Lagi’ ke udara melalui siaran TV3.

Aku tertarik dengan cara dan gaya Adlin, pengacara rancangan Jangan Tidur Lagi - berborak dengan tetamu jemputan - Fauziah Ahmad Daud, Noraniza Idris dan Irfan Khairi.

Irfan Khairi? Ya, Irfan Khairi. Siapa tak kenal Irfan Khairi, Jutawan Muda Internet yang kini terlibat secara serius dalam perniagaan internet. Anak muda yang sudah mempunyai tiga orang anak itu sebenarnya sudahpun bergelar jutawan ketika berumur 25 tahun lagi.

Irfan Khairi, anak muda yang kini berumur 35 tahun itu hadir dalam rancangan TV dengan penampilan yang simple, santai dan kemas. Beliau kini sibuk dengan motivation talk di seluruh Malaysia, motivasi berkenaan program keusahawanan dan motivasi diri.

Berikut adalah kata-kata Irfan Khairi semasa sesi borak-borak itu (apa yang sempat penulis catatkan untuk renungan kita bersama).


Menurut Irfan Khairi;


“Untuk berjaya dalam sesuatu bidang, seseorang itu harus mempunyai minat. Minat apa kerja yang akan diceburi.”

“Seseorang itu kena motivasi diri sendiri untuk hebat dalam perniagaan”

“Saya tidak pernah patah semangat walaupun pernah gagal beberapa kali...”

“Dalam usaha nak mencapai kejayaan mesti ada kegagalan”

“Dalam usaha nak mencapai kejayaan mesti lalui kesusahan”

p/s – Menarik sekali nasihat jutawan internet yang baru saja berumur 35 tahun itu. Tapi apa yang tidak disangka-sangka dalam rancangan tersebut ialah beliau menari dengan gembira sekali, penuh ceria dan penuh bergaya - simbol kejayaan

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search