Followers

18 June 2008

Cara Bijak Elak Kenderaan Dari Dicuri

Tahukah anda bagaimanakah langkah yang paling selamat untuk menjaga kenderaan anda daripada menjadi mangsa curi?

Berikut adalah kiriman e-mail bergambar yang kuterima daripada kawanku, Flora Jimmy dari Kota Kinabalu.

Bila kulihat gambar yang tertera, aku fikir kreatif juga rupanya pemilik kenderaan ini. Ya le, harga kenderaan bukanlah murah. kalau tak ada ribu ribu tak boleh beli.

Tambahan lagi dengan keadaan ekonomi dunia dan negara sekarang ini. Ekonomi di mana harga sesuatu barangan semakin mahal. Mahal segala-galanya.

Keadaan yang tidak menentu ini mungkin boleh mendorong si pencuri dan seumpamanya untuk melipatgandakan lagi usaha mereka. Oleh itu sebelum menjadi mangsa, bolehlah cuba langkah berikut: (nota: itupun jika mahu cuba... heee heee).







p/s - okey gak..

15 comments:

Azura said...

UIHKZZZ... sampai cam tuh seklai yer nak jaga kereta dari dicuri... he he he

Rashid said...

mesti zura. harta paling bernilai tu..& teman no 2 paling rapat

diya said...

uhu. comelnya kete ijau tu, bro. mcm kete sorong kat umah sy pun ada. hehehe

PuteriSatu said...

salam kenal...alahai...camana nak rantai2kan keta...selalu nak pi keje pun terkejar2...tak sempat nak rantai2la...

tapi klu buat cam tu harus tak kena curi kan...?

Rashid said...

Diya,
kereta sorongpun kena rantai sekarang..tak caya cuba pergi kat kedai. Apa taknya kat kedai tu harga satu dah naik rm85.00 dah. dulu tu hanya rm65.00 gitu. semua dah naik harga..

puteri,
confirm!!! dijamin oleh SIRIM - tak kena curi punya. kalau kena curi juga maknanya pencuri tu memang kepala biollla. heehe

Dayu said...

huhu...bleh pakai gak cara2 ni..jimat pun jimat kan...-tp mcm tak praktikal la pulak-

Rashid said...

hee salam dayu, rasa-rasa mau cuba tak?? saya confirm tak mau...geli nanti org tengok..macam dah tak betuiiii.

diya said...

ehhhh. kete sorong pun naik harga??? huhu. naik 20ringgit plak tu. seb baek kete sorong tak yah guna pape minyak. huhu

yOnnA said...

ni nak selamatkan keta ka..
or nk hancurkan keta ni :))
haha

Rashid said...

Diya, taukeh tu kata kereta sorong tu dibuat dengan besi..tu sebab naik harga. aiya, harga besipun dah melambung naik, camana nak buat rumah besar besar ni??? pening..pening..

Rashid said...

hii Yonna.

Abang rasa le dua-dua betul..jaga & kemudian rosakkan!!! manusia sekarangkan terlebih kreatif & inovatif.

A t i Q a h said...

kereta pun boleh dirantai yeh? tapi sekarang ni ada pencuri yang lebih bijak. dia siram asid kat rantai tu. dengar-dengar je lah, tak tau real ke tak. he he he.

Ada Ayrissa said...

muahahhahhahaa.....
gud ideaaa...

dakchomey said...

wah...mmg selamat gitu..boleh tiru ke cara nie..wakakakaka..

Rashid said...

Salam untuk Atiqah,
sayapun pernah dengar tentang asid tu..mungkinkah pencuri sekarang ni ramai dah yang ada phD.

hii ayrissa,
cubalah amalkan tapi masa pasang rantai tu, pinjamlah sekejap topeng catwomen..

aha dakchomey,
tiru jangan tak tiru...idea bagus ni. hee hee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search