Followers

23 September 2008

Aduhai dah seminggu saya tertangguh...


Aduhai azza & ryehana, maaf kerana dah seminggu saya tertangguh tag ini. Okey, sekarang saya selesaikan ... he he orang lain asyik sembang pasal persiapan raya. saya pula masih duk menjawab tag tag. lucu pula rasanya. tapi tak per. sayakan jenis yang memegang janji. apatah lagi janji saya pada rakan-rakan kesayangan saya ni... ;)


My top 10 most favourite food:
1. kue tiaw lakna
2. sup (sup ayam, sup daging, sup tulang, sup ekor, sup cendawan… apa-apa je)
3. tomyan
4. ayam / daging bakar
5. ikan goreng kicap
6. sambal ikan bilis
7. tempoyak
8. buah tembikar
9. bubur kacang hijau (kacang hitampun suka)
10. pulut kuning (apa je janji pulut)


10 things i love to do :
1. membaca
2. jalan-jalan
2. surfing
3. merancang sesuatu
4. jogging
5. futsal
6. pergi gym (tapi di kk ni tadak pula gym. ishhh apa punya bandar ni?)
7. memancing
8. pergi tepi pantai
9. mengemas & menyusun buku
10. tengok gelagat manusia


5 types of girl I adore:
1. jujur
2. peramah
3. caring
4. berdikari
5. memahami


5 things i love doing when I'm emo:
1. bawa kereta pergi mana-mana tempat
2. jalan-jalan kat pasaraya
3. keluar makan
4. pergi pantai ke / bukit ke – tengok keindahan alam
5. jogging


5 things I love doing when I'm happy:
1. Asyik nak senyum je
2. jalan-jalan
3. keluar makan
4. mengemas apa yang perlu dikemas
5. tengok filem hindi (cuba luangkan masa. he he)


10 ways to win my heart:
1. memahami saya
2. bersikap tenang & matang
3. hormati keluarga sy
4. jujur bila bercakap
5. pandai masak
6. berikan hadiah buku pada sy
7. jangan bersikap sombong
8. suka sembang (maaf-saya banyak mendengar dari bercakap)
9. jangan membebel (maaf-saya paling tak suka. serabut rasanya)
10. muka jangan tensionnnnnnn manjang. senyuman itu penting. hilang penat kerja.


My top 5 most favourite junk food:
- hanya suka makan kacang & keropok je.

5 things I wish it could happen:
1. semua bilik darjah ada talian internet - wireless, computer, LCD & skrin besar (senang nak ngajar. kalau cikgu cuti apake boleh ngajar pelajar dari rumah je. hehe) .
2. mau bilik tidur macam kat hotel (asyik kerja je. keselesaan masa tidurpun penting jugakan?).
3. dapat pergi pusat peranginan yang mesra alam.
4. nak pakai pangkat lebih tinggi lagi kat kem tentera.
5. ada mini library yang lengkap dengan pelbagai teknologi kat rumah.

My top-10 recently most addicted songs:
lagu-lagu tertentu je.. termasuk juga lagu hindi yang baru-baru. he he


15 Fakta mengenai diri

1. Sukakan buku / majalah / apa-apaje bahan bacaan
2. Suka jalan-jalan – tengok pemandangan & makan-makan
3. Makanan kesukaan – kue tiaw lakna & suka minum air soya, pati soya, jus oren & buah-buahan
4. Fokus bila kerja
5. Sentiasa kemaskan meja di tempat kerja
6. Tidak suka sangat bersosial tapi cepat mesra dengan sapa-sapa je.
7. Tak suka dileter
8. Benci mendengar suara pasangan bergaduh & jerit-jerit
9. Sukakan lukisan (ini kerana aku tak pandai melukis)
10. Menepati masa. Tak suka jika ada orang tak tepati masa tanpa sebab.
11. Suka tengok filem & dengar lagu hindi
12. Suka tengok filem penyiasatan & cerita kartun yang lucu-lucu



13. Suka perhatikan tingkah laku orang lain
14. Suka jogging & ke gymnasium
15. Lebih banyak mendengar dari bercakap (kecuali dalam kelas)

p/s - arghhhhh lega. tiada hutang lagi... he he :)

22 comments:

Tirana said...

Selagi tak bayar hutang, selagi tu tak senang duduk kan cikgu rashid? Itu baru hutang tag, kalau hutang duit, lebih lagi la agaknya..

azza_irah said...

salam cikgu..
sy pun suka bubur kacang ijau..my fev..leh makan dr pagi smpai malam tanpa makan nasi..hehee

suka tersenyum..?...gud...leh release tension..juga leh ceriakan hati org lain...penting utk watak seorang guru..

ku tak sempurna said...

peminat hindustan rupanye ni....
kuch-kuch hota hai la ni...

:D ihihihihi

*SiRibenMerah said...

alahaii.. suka g gym ke cikgu.. xpe.. leh buat gym kat umah cikgu satu bilik kann.. hehehehe...=P

nieja said...

psiapan raye cmne?

cHeRyNa PiReS said...

hmmm...waaaaa...seriusnye rashid nieh...smoge panjang jodoh ngan yg peramah, caring, berdikari dan memahami tuh ye!!!:D

Rashid said...

Salam tirana.
setuju 110%. rasa tersangkut je. bukan apa. dah sifat saya cam tu.
p/s - saya tak suka hutang duit(kecuali kerna terlalu terdesak). kalau dengan bank okey, itupun hanya hutang kerna beli tanah & kebun. buat koleksi... hehe

Rashid said...

azza,
eee saya taklah boleh makan bubur dari pagi smpai malam..kembung nanti.
Ditakdirkan saya memang suka tersenyum... & serius bila tiba masanya. mungkin itu faktor pelajar suka bersama saya (naik liftke? tak memang betul..hehe )

Rashid said...

ku tak sempurna.

nak buat camana. itu saya. tak boleh tipu diri. mungkin sejak kecik lagi kot..keluarga & saudara marapun cam tu..

Rashid said...

miss riben,
yalah memang itu satu impian saya. skrg tak boleh takder ruang kat rumah. tunggu ada rumah sendiri nanti..(sedang tinjau-tinjau & fikir-fikir, nak beli yg dah siap atau buat sendiri rumah).

Rashid said...

salam nieja.
persiapan raya? cam biasa je. cuma skrg baru siapkan duit raya je. nak bagi pd bebudak... (apa punya cikgu ni???? tak riuh dengan raya?)

Rashid said...

cheryna,
tak delah. saya biasa je. itu hanya bicara jujur saya jer. saya rasa cherynapun mau cam tu kan? kan kan??

cHaDacHaDa said...

saya juga suka kueteow ladna!

marvellous...

kalau org reti buat ler.

hehehe~~

Rashid said...

hi chadachada,
kueteow ladna akan lebih sedap jika ia pekat sikit & pedas banyak!!!.
fuh, pedas dan sedap sampai keluar air mata.

nieja said...

oh nieja pon maseh budak!
aahhaha..
so boley la bg duit raye kat nieja
akkekke...

KNizam said...

selamat hari raya aidilfitri 1429H ya ! maaf zahir batin. semoga selamat pulang ke kampung halaman... :)

sakurasa 2 said...

Selamat menyambut Aidil Fitri, maaf zahir dan batin

Eida said...

selamat menyambut hari raya aidilfitri

Rashid said...

salam nieja,
sama ler kita. Abgpun.. hehe

Rashid said...

knizam.

SAMA-SAMA. SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI UTK NIZAM & KELUARGA...

Rashid said...

Sakurasa,
terima kasih. Selamat menyambut aidilfitri utk sakurasa. moga gembira di hari lembaran nanti.

Rashid said...

salam eida,
terima kasih eida. saya juga ucapkan selamat menyambut aidilfitri jua utk eida. moga bergembira di hari lembaran nanti.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search