Followers

20 November 2008

Usikan yang mendamaikan...

Aku O.K.E.Y jer... seperti dulu-dulu juga.


2 entry aku berkenaan “Ketulusan hati dalam persahabatan” & “Jangan terlalu baik, saya akan merindui awak.” … mengundang usikan dari rakan-rakan blog. Malah ada rakan-rakan blog yang sempat lagi berteka-teki dengan aku seolah-olah tahu siapakah gerangan sahabat alam maya tu.. hehe . (pandai betul diorang ni…)

Berikut antara bloggers yang mengusikku. Usikan yang mendamaikan hati. Terima kasih semua. Muahhhhh!!! saya sayang anda semua.

Eida,
“akhir2 ni.. entri cikgu.. soal hati jer.. tengah dilamun cinta ekk..”

Redynne,
"hanya dirimuuu yg bisa membuat kuteeenang....
tanpa dirimuuu aku merasa hilang...
dan sepiiiii....."
heh..heh..heh..
Ha! Redynne dah tau...

kuIna Jentayutiara,
“hapasal semenjak 2 menjak nie en3 soal hati aje... eeemmmm........”

wan hussin (bekas pelajarku di Maktab Sabah dulu)
“waaa peewiittt!!!
ade harapan makan nasik minyak nie hehe!!”

sakurasa 2
“Wah luahan hati yang terdetik.... ya Cik gu!! moga cik gu tak sepian lagi”

Sufi Idany
“Salam Cikgu.... bila baca bait2 ayat cikgu kali ni rasa tenang sekali.ingin nak mengatakan inilah indahnya PERSAHABATAN. tanpa suara yang menggetari jiwa, tanpa wajah yang melatari maya, jalinan yang wujud dari keikhlasan walau di ceruk bumi mana sekalipun, walau di atas walau di bawah.... indahnya tetap mendasari hati.

Cikgu....rindu kat sapa nih? hihihi”

Wawa_Nadwa
“yeah!
wawa tau pada sapa ditujukan luahan hati cikgu ini.
Semoga persahabatan cikgu dan dia berkekalan.”

cikya
Wah......jiwang lagu latar baru nih...:)

Hana-Ni-Mo-Nai2
“semoga terus berbahagia dengan ikatan persahabatan maya”

p/s - Kepada teman-teman blog, terima kasih atas sebarang komen & usikan yang menceriakan suasana… Aku sebenarnya okey je. Tak ada apa-apa.

Nah, tengoklah gambar aku yang aku webcam malam tadi .. khas untuk rakan-rakan blog semua. Sengaja, nak buktikan aku ni okey jer. Aku eja O.K.E.Y .. hehe. hiks!!!!


37 comments:

Tirana said...

Saya percaya cikgu Rashid ok..ahem..ahem...

Jangan lupa amik "best blogger award 2008/2009" di blog saya untuk membuktikan yang cikgu Rashid ok..hehehe

cikya said...

Huu...alhamdulillah. cikgu mmg ok kan. Jiwang2 tu biasala cikgu, manusia ni mmg perlukan kasih sayang.O.'oo. ;)

Eida said...

salam..
sekali sekala perlu jugak usikan dari kawan... baru idup rasa ceria..

mesti cikgu senyum memanjang time baca komen tu.. :)

Redynne said...

heh..heh..heh..
sudah terang lagikan bersuluh ye cekgu... :P

Rashid said...

Salam tirana,
terima kasih untuk 3 perkara.
1. Kerna percaya saya okey jer walaupun masih ada ahem..ahem.. (hehe)
2. beri "best blogger award 2008/2009" pd saya
3. kerna jadi kawan saya & selalu beri komen sini

Rashid said...

salam cikya,
Jiwang tu tak okey..
sekadar mengusik hati jer. itu okey.

Cikya, kalaulah kasih sayang boleh dibeli di kedai, hari-hari saya rasa saya pergi beli. Pagi,petang, siang, malam...hehe

Rashid said...

Utk eida,
Ya, saya ceria, suka. itu sebab saya namakan 'usikan yang mendamaikam..'

Tepat sekali agakan eida, memang saya senyummm manjang baca komen-komen tu.. tapi takle sampai bawa pergi kerja. heee (kalau boleh bawa okey gak..)

kuIna Jentayutiara said...

sy komen sambil mengusik ...

wan hussin said...

waaa... usikan tu boleh bertukar jadi merisik tu huhu...

PS: senyum slalu cekgu!

Rashid said...

Redynne,
nakal yek..cubit pipi baru tau. hehe

Rashid said...

Kulna,
Terima kasih atas usikan tu..tp jgn lebih-lebih tau.. merah nanti muka saya. hiks!!

Rashid said...

salam w. hussin,
eeee pelajar cikgupun nak usik cikgu juga ker?.. yup!!!! sin, peace V.

ku tak sempurna said...

hikhikhik... cam tak okey jek muka tu....

sakurasa 2 said...

Cikgu usik mengusik membawa bahagia he he he

Signorina Syima said...

wah... lama betul tak menyinggah ke sini.

cikgu emosi tengah berbunga-bunga ker?? alhamdullilah... seronok tengok orang bahagia... mesti tidur pun asyik tersenyum je....

Rashid said...

ku tak sempurna,
heeee ehe adake.. tu guna psiko ler tu. hehe

Rashid said...

salam syima,
emosi saya o.k.e.y. Macam syima kenal dulu-dulu gak.

eee mana ada tidur senyum.. nanti jadi lain pula tu. hehe

Rashid said...

salam sakurasa,
Iya. inilah gunanya kita berkawan kan. usik-usik.. tak le asyik serius je. Cukuplah di tempat kerja kita kerja dengan begitu asyik. Fokus habis-habisan. Sampai kawan sekerja pun ada usik saya, "eee seriusnya cikgu rashid .." hmmm hmmm

Sekali-sekala kita kena rileks, rehatkan minda & yang penting... kita enjoy!!!!

Azwani Shaari said...

Cikgu, kat gambo tu kan, saya nampak ada bunga2 cinta laaaa.. hehehe :D

Sufi Idany said...

Cikgu, ida pun dh tahu sapa org nya....hihihih.... janji tk bocor rahsia.... :) cikgu ni sentimental gak kan.... normal laa kan cikgu human being perlukan kasih sayang.. tak kira dlm bentuk apa sekalipun kasih sayang itu di interpretasikan.... manusia tak betah hidup dalam kekosongan dan kesunyian. kalau tidak, mana mungkin Adam A.s meminta teman. btul tak cikgu?

adaliciOus said...

lawak r cikgu ni..haha

azza_irah said...

tak tahu nak kata apa... :)

etomyam said...

steady lah bro Rashid,

serious ada iras pelakon drama yg kawan suka tu..alah lupa nama plak...cool nampak

Rashid said...

Salam Azwani,
Bunga-bungaan cinta? nii nampaknya ada sorang lagi ni yg nak kena cubit pipi ni...eeee pandai-pandai jer. hehe. hiks!!

Rashid said...

Idany,
hii ramainya rasa-rasa nak kena cubit pipi ni...tuu siap confident pula tu. "ida pun dh tahu sapa org nya....hihihih.... janji tk bocor rahsia.... :)"

idany, pssssttttttttt jgn bocor rahsia!!!! nanti kena ISA.. hehee (pandai-pandai jer idany ni)

Rashid said...

Salam adalicious,
Sekali-sekala saya terpaksa 'lawak' gara-gara usikan yang mendamaikan dari rakan-rakan blogger yang saya sayangi itu...

Rashid said...

Salam azza,

Napernya tak tau nak kata apa? biasanya azza ni penuh dengan kata-kata yang sentiasa terdetik.. hehe.

pssssttttttttttttt, cuba bisik ngan saya..

Sufi Idany said...

eheheh...adeh....cikgu bkn cubit pipi saya cikgu tarik tinge saya laa... huhuhuh nak balik repot laa nnt.... confident laa sbb ida tk pernah miss ikuti perkembangan nya.... huhuhuh....jnji laa tk bocor rahsia.....

Rashid said...

salam sufy idany,
Saya hanya tersenyum.. kerana idanypun dah jadi pakar psikik - boleh baca apa yang ada dalam fikiran orang lain. kes naya ni.. tapi belum tentu dapat baca fikiran saya. hohohoooooo.

psssttttttttttt

Rashid said...

salam bro etomyan,
Dari dulu lagi kata saya ada iras pelakon.. hehe.
Takper janji pelakon itu sentiasa cool.. & damai sentiasa.

azza_irah said...

cikgu..
psssttttttttt....psstt pssttt..
dengar tak..hehee...

reply komen terkini...
jeles..?..why...

Redynne said...

cekgu..
Jgn cubit2 pipi yee.. nnti 'si dia' tu jeles baru tau.. hehehe..

Saya tau dah..betul saya dh tau..
:D

bunga.. said...

wanna ask u smthing..

Rashid said...

azza,
hehe psssttttttt masih tak dengar ler..

jeles? why????????/ (garu-garu kepala sambil tersenyum. hehe)

Rashid said...

hi redynee,
Apa yg tau nih.. adoiii. hee semakin musykil & kompius.. tapi masih boleh tersenyum.. saya O.K.E.Y jer. hehe

diusik lagi.. redynnepun nak kena cubit juga ke? hiks!!!

merah.. said...

salam..
tkaseh utk sume nya..
rasa nak baca balik entry ni..
ada senyum yang mendamaikan..

Rashid said...

Merah...

Terima kasih juga dari saya untuk semuanya.. kerna semua usikan ini membuatkan hati saya tenang dan damai. Saya gembira dengannya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search