Followers

23 February 2009

Maafkan bila terluka ...


Hargai bila berdua

Sayangi bila bersama

Maafkan bila terluka

Rindui bila berjauhan

Fahami bila keliru

Nasihati bila terleka

Ingati bila kesunyian

Inilah erti sebuah kasih sayang

Moga sentiasa tenang..


p/s - terima kasih atas kiriman bait kata ini ..


50 comments:

Signorina Syima said...

cikgu... nak pinjam baik2 kata ni tao??

Rashid said...

salam syima,
uiks cepatnya.. baru je seminit entri. Dah komen ek..
Syima.. ambikje kalau suka. Perkongsian tu baikkan..

NuR said...

nice quotes..
sape la penciptanya ek..

mountdweller said...

Salam sdr. Rashid.

Itulah ciri teman sejati.

"forgive and forget" akan membawa ketenangan.

mommy otai said...

hehee...
ape ekk mksud die..tk phm nih..
tlgggggg....waaaaaaaaaaaaaaa

~PakKaramu~ said...

Bintang yang mengelit

aliadijamina said...

siapakah pengirim itu....
wajah lembut bagaikan sutera...
ingin sekali ku ketahui....
siapa tuan nya bait kata-kata...

Rashid said...

Salam nur,
Penciptanya.. hmmmm seorang sahabat yang selalu bersama saya di alam maya ini.

Rashid said...

Mountdweller,
Uncle.. ya uncle. Saya akur..

Rashid said...

mommy otai,
Tak paham ek.. hmmm.. abgpun tak paham.. hehe. (faham. saja jer. Nanti sehari semalam tak abis nak terjemahkannya buat mommy)

Rashid said...

Salam PakKaramu,
Yup pak.. bintangnya mengelit-gelit.. aduh pak..

Rashid said...

Alia,
Amboi bermadah-madah pula. Bila pula ni dah jadi ahli pujangga cinta ni? hehe.

bunga.. said...

moga tenang..

Rashid said...

bunga,
Moga bungapun..tenang..damai..

ILA said...

cuma kdangkala kita sering terleka..
pabila kita sedar..
Mungkin segalanya 'sudah hilang'


Ehhh..kita citer pasai apa ni??
hehehkkk
Cikgu rashid apa khabar??

AiE bAhRi said...

Kuasa maaf ni tiada tandingannya...
Amalkan sikap bermaaf-maafan sesama kita.

Tirana said...

Amboi...

Kak Tirana gelar cikgu Rashid ni cikgu romantik..hehehe..boleh ke?

bunga.. said...

..if u know how much i miss u..

Marzalina said...

romantis sungghu kata-katanya...

kuIna Jentayutiara said...

erti kasih sayang tak terucap dgn kata2...

fAtrinA said...

maafkan bila terluka... let bygones be bygones...

DUN A. RANI said...

ermmm...layanzzz...libra la pulok!

Rashid said...

ila,
Saya baik je..
Ila, benar.. kita selalu terlupa kita punyai seorang sahabat sehinggalah kita rasa dan sedar bila kita hampir dan telah kehilangannya.

Rashid said...

Aie,
yup! saling maaf memaafi cerminan hati yang suci..

Rashid said...

Kak tirana,
Adoiiii cikgu romantik? romantik kat mana ni? saya tak terasapun akan romantiknya saya. Saya ni biasa-biasa je.

Akak ni macam-macam.. hehe..

Rashid said...

Salam bunga
ermm.. rindu ek..

Rashid said...

Marzalina,
kata-kata yang lahir dari hati..

Rashid said...

Kulna,
kekuatan kasih sayang memang tak terucap tapi.. ada sesetengah mahukan ia dizahirkan dan terucap melalui bicara kata.

Rashid said...

hi fatrina;
"let bygones be bygones...' hiks!!

Miss Jaz said...

aik..sapa yg bagi nie????????????????????????.jeles tul la u dapat bait2 kata camnie...jue nak jugak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!sapa bagi ek???misteri nie....bloggers ek?????he..he..(sibuk jer jue nie ek!!!!)apa2pon selamat berbahagia...he..he...ahaks.

Idalara said...

bait2 kata yang sgt indah..buat menghargai sebuah persahabatan dan kasih sayang..

Rashid said...

Salam miss jaz,
Naper nak jeles..hehe..
ahh aa blogger juga jue... dari sahabat..

Rashid said...

salam idalara,
yup.. rasa diri dihargai.. jua menghargai..

sakurasa 2 said...

Cikgu kenapa tak kasi tahu siapakah gerangan yang kirim bait kata yang indah tu....
he he he

Redynne said...

Salam,

Semoga yg 'terlerai' kn kembali 'terjalin'...

Rashid said...

Sakurasa,
Adehhh.. dia ngak mau diketahui dong. Ngak bisa utk saya nyatakan di sini. Udah janji.. (tetiba bahasa berubah jadi suara indonesia pula..hehe)

Rashid said...

Reen,
Moga-moga.. uiks reen, mana ada terlerai. Cuma mungkin mencari erti keberadaan dan renungan utk diri..

Ada Ayrissa said...

huhu...terima kasih jua kerana memamarkan kata2 itu di sini...
huhu...

Rashid said...

Ada..
ehemmm ada apa-apake ni.. hehe

nurul iman said...

kata2 y penuh ngan makne tersirat..")kekdg org luar y sering mgingatkan diri ini tentg "sesuatu"...........

BEiB said...

Dengan nama ALLAH
yang maha pengasih
lagi maha penyayang...

..jika ALLAH begitu, apatah lagi kita, manusia kerdil.

Rashid said...

salam nurul iman,
Memang penuh tersirat..ada kisah dan 'sesuatu'. hmm saya amat berterima kasih padanya. Kerna sangat menghargainya itulah saya entrikan di sini..

Rashid said...

Salam beib,
Sungguh tepatdan penuh ketakwaan..

kueh bakar said...

bait bagus

Sufi Idany said...

salam...cikgu.... maaf tak semestinnya bila terluka.... wajib memaafkan setiap masa...setiap ,malam b4 tido.... mana th mungkin itu tido kita yang terakhir....

lemonade said...

salam cikgu! bait yg indah datang daripada sekeping hati yg tulus..

Rashid said...

salam kueh bakar,
T.kasih datang sini.. hmmm baitnya penuh pengertian..

Rashid said...

sufy idany,
ermm betul idany. Berbahagialah hati yang sedia dan sentiasa memaafkan..

Alangkah indah hidup ini jika dunia dipenuhi oleh mereka yang sentiasa memaafkan..

Rashid said...

lemonade,
yup! memang ia datang dari hati dan diri seorang sahabat yang sungguh baik... saya amat menghargainya.

cat said...

Fahami bila keliru..
hmm..bagaimana nak fahami jika keliru tidak dileraikan..

merajuk pada yang sudi.. menjauh bila terluka..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search