Followers

26 April 2009

Aku rindukan suasana tenang dan damai...

Beberapa hari ini aku terasa badan sedikit letih. Mungkinkah kerana aku banyak melangkah dan berfikir…

Planner 2009 cukup terisi. Penuh dengan perancangan program dan pelbagai aktiviti.

Dan dalam seminggu dua ini nak beronline lamapun aku tidak berapa sempat. Bukan masalah line internet tapi gerak langkah dan gerak fikir yang perlu aku lakukan.

Namun dalam kesibukan, sempat juga aku curi-curi online walau seketika cuma. (ops!! bila sebut ‘curi-curi’ ni teringat lagu hindi pula.. lagu ‘chori-chori chupke chupke’. hahah!!! dasar peminat hindi - dusshh!! cikgu rashid).

Kepada teman-teman blogger - maaf kerana seminggu dua ini aku tidak sempat nak baca & beri komen seperti biasa. Harap-harap selepas ini semuanya kembali seperti biasa. Aku dan blog - tenang dan penuh damai (aku rindukan suasana ini…).

Kelmarin aku cuba timbang beratku. Rasa tidak percaya je. Beratku turun 5 kg. Padanlah seluarpun dah rasa sedikit longgar. Kena ketatkan sedikit - guna tali pinggang. Adehh.

Aku cuba webcam gambarku. Takut-takut dah berubah. Tapi aku tengok macam biasa je. (yake ni???)

Gambar terbaru – snap pada 25/4/2009 (sabtu) - di bilik kerjaku. (saja je nak bagitau kepada teman-teman - aku masih di tempat kerja walaupun jam dah 6.45 petang. Bukti tu.. hahah!!)

33 comments:

sakurasa 2 said...

Cikgu Rashid
sakura suka sangat lagu tu
‘chori-chori chupke chupke’ he he he

Wah banyaknya turun berat badan cikgu,
sakura pun kena turunkan lagi berat badan ni tapi tak turun2...

Salam dari sakura

- jinggo - said...

salam hujung minggu cgu...

semuga dipermudahkanNya kita dalam segala urusan....

~cik manis~ said...

sgt rajin :D

Afida Anuar said...

Uishh...6.45 masih di tempat keje? Kalah Perdana Menteri ni Cikgu Rashid...hehehhe

Idalara said...

salam cikgu rashid...
kesiannya teramat teruk bekerja dan berfikir hingga berat turun bnyk...tapi kalau kawan2 kak ida kat opis tu melompat2 diaorg suka bila timbang berat turun bnyak..apa2pun cikgu kena jaga kesihatan ye..tak mengapa tak dapat melawat ke rumah teman2 di sini..bila dah ok ziarah lah kemabli..
rasanya tiada perubahan pada wajah cikgu tu..makin hensem ada kak ida tguk hehehe

bunga.. said...

moga terus tenang dan damai..

Redynne™ said...

Salam...

hmmmm... 'patut' le...

alia said...

Yang slim tu cuma pinggang kot..pipi maintain bolatt gak...
hehehheheh...jangan marah haaa...

dcrysz said...

a ah laaa....dah susut....
tang misai tu yang nampak kurus...keh keh keh....

mommy otai said...

cengkung gak skit kot..takpe laa...setelkan mane yg ptt..hehe..
mcm dh naik pgkat je..sbb tu bz semacam..btul tak..waaaa nk kene belanja saya nih..

lemonade said...

tenang dan damai kerana berblogging. :-)

ILA said...

Hmm..objek TUap Punya diri tak ku kesahkan..tapi lebih fokus kpd 'langsir' tu..wahhh..di bilik kerja punya langsir yg sgat cantik.Sapa buatkan??? heheheh:p


Pssttt..jgn risau pasal berat badan yg hilang..yg pnting SIHAT!!:D

DUN Behrang 2020 said...

Salam cgu...nmpk cam kurus skit dan kurang bermaya...kena rehatkan diri dan minda...tunggu hr ujan lps tu lari2 keliling pokok kelapa....hahaha!

Rashid said...

Sakura,
ermm memang best lagu tu. cool je..
bila tengok / dengar clip lagu tu rasa tenang & damai je.. rasa duk berendam dalam air jeram yang sejuk..

Rashid said...

Jinggo,
Terima kasih sahabatku jinggo. Moga-moga..

Rashid said...

cik manis
Bukanle rajin sangat cik manis oii.. tapi apakan daya kehendak & amanah kerja. kernanya hati & diri akur.

Cik manis, bila tengok gambar terbalik cik manis tu tergelak saya... hahah!!

Rashid said...

Afida Anuar,
Mana ada kalah PM? PM lagi teruk. Jam 8.00 pagi di PUtrajaya. Jam 12.00 thari kat London.. jam 8.00 mlm kat hotel Tokyo.. 8.00 pagi keesokannya kat Kelantan. Hehe!!!

Rashid said...

Idaria
Melompat-lompat kerna dapat kuruskan badan? adehh..

Betul juga tu. Rasanya makin selesa bila berat badan turun sikitkan. Tapi yang pentingnya kita sihat..

Kak ida, terima kasih atas nasihat tu.

Rashid said...

Bunga..
Terima kasih. Ari tu rasa makin tenang dan damai walaupun sekejap cuma.. masa masih ada..

terima kasih akan 'setianya mata'..

Rashid said...

Redynne
ermm.. winduuuu nak borak-borak seperti selalu..

Rashid said...

Alia
hehe.. iyake lia. Takper yang penting hati suka ceria.

Alia, kan pinggang tu penting? hahah!!!..

Rashid said...

dcrysz,

dushh!!! dcrysz (dengan lembutnya..)
adake tang misai pula yang menjadi gambaran kekurusan? kekeke.. mana idea dapatni?

Rashid said...

Mommy otai,
ishh kalau bab belanja farah tak payah saya tunggu naik pangkat.. sekarangpun boleh.. jom-j0m.

Cepat berkemas & bermake-up!! kira sampai 10.

1..2..3..

Rashid said...

lemonade
A'ahh.. rasa tenang..damai bila berblog. Bila bersama teman-teman blog..

Rashid said...

Ila.
ermm tajamnya mata. Abis ruang lingkup bilik kerja difokusnya. almaklum bos akaun.. kan kena detail dan hati-hati dari segala segi.

Ila, entahlah sapa sang pencipta langsir tu. Saya masuk je dah ada..

Setuju ngan ila..yang penting sihat. hati tenang..

princess suryana said...

wlaupn kesibukan yg tramat sgt...ksihatan pn prlu djga...

Ada Ayrissa said...

cikgu,
kesibukan harian mmg x penah surut..
huhu...bdn mmg terasa sgt penat...

mommy otai said...

yehuuu....ckgu salu power wt n3 org komen byk2 gile..chaiyokkk..

Rashid said...

Princess suryana,

Puteri..terima kasih.

Rashid said...

Ada Ayrissa
itulah ada.. rasa nak cari masa nak pergi pantai yang tenang.. pejam mata sambil dengar alunan ombak.. atau pergi hutan.. dengar kicauan suara burung..

Rashid said...

mommy otai
ermm.. adik abg ni. Mandai-mandai je.. dushh!!!

Wawa_Nadwa said...

r.i.n.d.u nye tgk gambo cikgu tuh.
dh lama tak tempek gambo cikgu.
hehhee!~

pheeewittt!
cikgu diet ekk??
=P

Rashid said...

wawa nadwa
wawa..saya ni hanya tempek sekali sekala je..tak boleh lawan 'model sana' tu.. hehe.

eee rindu ada makna tuu..
wawa, saya tak diet cuma kawal pemakanan yang entah apa-apa je.. maklumlah duk selalu sembang dgn kawan-kawan..pakcik.. yang semuanya ada sakit.. insaf le. !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search