Followers

13 May 2009

"cikgu.. kenapa cikgu ambil gambar pinggan?"

Jam 5 Petang. Aku ajak 2 orang pelajar untuk temani aku makan. Makan kat KFC. Lama betul rasanya aku tak ke sana. Saja ... tiba-tiba rasa nak pergi KFC.


Habis je makan...


“Cikgu.. kenapa cikgu ambil gambar pinggan tu?” tanya salah seorang pelajar.

“Saja” jawabku ringkas. Senyum-senyum.


“Cikgu, kenapa senyum ni. Tentu ada apa-apa ni?” pelajar itu makin ingin tau.


“Cikgu senyum… senyum tengok pinggan tuu” jawabku.. rasa nak ketawa pula.


>>> Kedua-dua pelajar ikut tersenyum.. kemudian ketawa. Dah faham mungkin… hehe.



nyumm nyumm..

Wah!! licin pinggan pelajar aku. Suka betul aku tengok..

uikss tu pinggan sapa tu? sapa lagi.. dushh!! .


p/s - eeee geli betul aku nak makan kulit ayam tu. hahah!!

42 comments:

naurah makwa said...

wah..makan kfc yer cikgu..sedapnya..huhu..kelakar..naura kalau pi makan2 pun, orang mesti heran coz naura tangkap gambar makanan..

ZaHiRaH said...

ahaz.xpe x mkn pon, kulit ayam kan byk lemak..

Signorina Syima said...

cikgu diet??

ILA said...

Elehhh..geli kononnnn....
DIET ler tuuuu gamaknyaaa!!muehehheh!!

"syyhhhhhh!!!x mauuu..cakap kuat2..nanti cikgu rashid dengar..tak pasal2 kena tarik tinga!!adehhhh~~"

larikkk

Rashid said...

Naura
a'ahh memang sedap tapi taklah sedap sangat sebenarnya..saja je. suka suasana kfc.

Tangkap gambar? hehe.. blogger katakan. Apa saja yang dia rasa suka nak kongsi.. snap je.

Rashid said...

Zahirah
yes!! betul tu.. tapikan sebenarnya kulit ayam tu lain le rasa..rasa kulit je. hehe

Rashid said...

Syima
diet? ermm rasanya tak juga..tapi rasanya ada juga. Tapi sebenarnya saya ni nak jaga kesihatan.. seimbang sikit bab makan ni.

Rashid said...

Ila
pstt!!!!!!!!!!! kan dah cakap. Jangan cakap kuat-kuat. Nanti dengar satu bandar. kan pecah rahsia saya tu.. ishh ila ni. hehe.

diet demi kesihatan..

Marzalina said...

Makan KFC tak ajak intan pun...huhu..

psstt..kata aritu nak belanja??

DUN Behrang 2020 said...

Saya pun dah lama tak makan kepC ni...bila lak Cgu Rashid nk belanja? Pastu leh amik gambar pinggan saya...lg bersih dr "bebudak" dua orang tu...hahahaha!

Wawa_Nadwa said...

geli?? tp wawa ske..
dapp!

sejak 2 menjak ni dh pandai plak amek gambo mknan.
bile nk tunjuk gambo cikgu pose angkat tgn ni.
hiks!

sakurasa 2 said...

Cikgu Rashid
wah..BESTNYA makan kfc
sakura pun tak makan kulit ayam he he he

sakurasa 2 said...

Cikgu Rashid
wah..BESTNYA makan kfc
sakura pun tak makan kulit ayam he he he

Zaidon said...

Salam cikgu.. waa happy anak murid tu bila cikgunya belanja, teringat pula masa zaman sekolah dulu ..

adawiah.zaini said...

nyum nyum.. baiknye cikgu ngn murid2 ek. bertuah diorang dpt cikgu cmni. hehehe

cikgu panji said...

budak2 memag suka ayam goreng.
saya pun suka.hehehe

sweethOneY said...

hehe
dorang tataw cikgu dorang ni blogger :P

fAtrinA said...

kenapa amek gambar pinggan? hehhee sbb cikgu nak taruk lam blog..ekeke

dayana said...

uwah bagus nya cg bwk anak2 murid sekali yerk..cg belanja ko ni? nt belanja sy sekali la...alhamdulillah!

dayana said...

uwahhhh cg belanja students?? baguihnya cg nih..nt belanja sy sekali k...berkali2 pun xpe he3..alhamdulillah!!

Afida Anuar said...

Kalau saya nak jadi student cikgu aci dak? nnti dapat makan kepsi pree..erkk..hehehehehe...

Sedappnye kulit ayam tuh..klu sy la..pejam mata..telan jek....eheh..

mommy otai said...

elehhh...kolestrol tgi ekk sotong ekk...tgi ekk...
die tu mkn ayam goreng tu..nk tau bape kalori ke..lemak myk bagai tu..awww....
ckgu gemot jgk laa cmtu..hahahahaa..
aku rindu kat kfc jgk laa..daddy esk g mkn kfc nak takk..

Rashid said...

Marzalina
iyake ada janji.. adoii lupa le.

Jom intan kita pergi kfc. syaratnya Intan belanja tapi saya bayar k..

Rashid said...

DUN Behrang
hahah!! lagi licin ek? baguslah kerna tak membazir. tak macam sorang ckgu tuu..

Rashid said...

Wawa
Nak wat camana.. tu le kuatnya pengaruh dari salah sorang anak murid (rasanya nama dia wawa jugale..)

p/s - sedang cari masa & lokasi sesuai utk pose angkat tangan.. pose orang muda-muda.. hehe

Rashid said...

Sakura,
iyake.. ermm nampaknya kita ni dari keturunan yang sama. Boleh join sekali ni.. lagi gempak!!

Rashid said...

Zaidon,
a'ahh diorang ngan saya ni rapat. Selalu nak datang umah nak tolong apa-apa.. pantang ajak sikit dah berebut nak datang umah..

Rashid said...

Adawiah
alaa saja je adawiah. Nak sembang ngan diorang tu.. sambil tanya perkembangan pelajaran diorang & kawan-kawan diorang.. (cungkil rahsiapun ada..)

Rashid said...

Cikgu panji

Dari kecik sampai skrang tak pernah muak ngan ayam..

Rashid said...

Dayana
ermm mestilah sy belanja. hehe.

ooo dayana nak join ek. boleh je.. bila? esok .. lusa.. minggu depan.. (wah macam lah duk dekat je..)

Rashid said...

sweethOney
hehe..memang diorang tak tau..

Rashid said...

Fatrina
yup!! cikgu dia pantang tengok sesuatu yang dirasakan menarik.. terus snap!!

p/s - gelihati kerna ada ckgu pompuan senyum je bila sy bercakap & snap gambar.. ckgu pompuan tu mesti akan betul-betulkan pakaian.. haha!! kerna dia tau sy sorang blogger..

Rashid said...

Afida,
eeeee seriau je rasa kalau afida jd anak murid saya. hehe..
tak berapa boleh le nak nyumm kulit tu.. rasa kulit. tu masalahnya..

Rashid said...

mommy otai

sotong & daging ayam? hehe..
lucu pula bila sebut sotong. teringat sang lembut pula..
farah, bagitau le ddy tu. Kalu dia tak nak pergi kfc.. guna cara yg abg ajar tu.. pasti dia akan senang ati. Bila senang ati..belum ajak dia yg ajak dulu..

n a r d indie winkie said...

sedapnya kfc. nyum2.. bile cikgu nak blnje saya plak. :-p

--{♥Mahirah Abd♥}-- said...

cikguuuuu....KFC tue junk Food la... x elok makn.... ;P hehe

Rashid said...

Nard
ishh tu le. Ari tu saya tunggu nard lupa.. nard tunggu saya lupa.. nard lupa saya ingat ..saya ingat nard lupa..

Tentu seronok ni kalau makan kfc ngan nard. Tak abis citer.. mungkin saya hanya menjadi pendengar yang baik je bila bersama nard.. sebab saya ni pemalu.. hiks!!

Rashid said...

Mahirah
iyake ni mahirah. Naper tak bagitau awal-awal. adoiii.. kan saya ni alergic ngan junk food. La padanlah .. rasa kenyang je ari tu. rasa tak cukup je. hahah!!

Tapikan sy rasa mahirah ni lagi kuat makan kfc ni..

Nadia Yuna said...

Heheh.

saya pencinta McD

=p

Selamat hari guru cikgu! =)

Kujie said...

selamat hari guru , cikgu...moga dirahmati Allah selalu

Rashid said...

Nadia Yuna
t.kasih nadia.. selamat hari guru juga untuk nadia.

Wah!! pencinta McD ek? hmm teringat pulak lagu sapa tu.. "aku pencinta wanita". hahah!!! tak sopan betul le lagu tu..

Rashid said...

Kujie

terima kasih kujie. Sejuk rasanya bila dapat doa cam ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search