Followers

25 May 2009

Menonton 'Bukit Kepong' di Kem Tentera

Malam kelmarin aku terima panggilan - dijemput ke kem tentera. Ada jamuan ringan sikit sempena Majlis Penutupan Latihan Berterusan. Pengisiannya simple je.. makan-makan dengan anggota sambil menonton filem 'Bukit Kepong'.

Aku tengok anggota begitu teruja sekali menonton filem ini. Menonton tanpa banyak bicara. Aku tau walaupun ini bukan kali pertama anggota aku tengok filem 'Bukit Kepong' tapi bagi aku suasana kali ini sungguh berbeza. Ini kerana mereka baru saja tamat menjalani latihan.

Aku juga suka tengok. Bertambah suka kerana soundnya yang satu kampungpun boleh dengar.



Anggota sedang asyik menonton..

Anggota sedang borak-borak


rakan-rakan pegawai dan staf (gambar aku takde le. Sedang duk snap ni..)


p/s - Apapun terasa seronok je bila sekali sekala dapat luangkan masa bersama rakan pegawai & anggota.

29 comments:

ZaHiRaH said...

cikgu ni cikgu atau tentera?konpius.. hehe

DUN Behrang 2020 said...

Satu filem yg walau ditonton berulang kali tetap meninggalkan kesan yg sungguh mendalam...terima kasih kepada semua anggota tentera kita yang berkhidmat untuk keselamatan negara!

eRRuL "BuLaNsYnDrOM" said...

ko askar ek

Anonymous said...

Sangat simbolik cikgu:)



wt rgds
ila yg tengah malasssss..hehe:p

Anonymous said...

salam cikgu,

makan2..sembang2..santai2..nonton filem..aktiviti yg menyeronokan dan cukup relaxing..emmm cikgu, cukup2lah makan tu..muka tu dah bulat..nanti sidia complain pulak..hehehe

Anonymous said...

salam cikgu,

makan2..sembang2..santai2..nonton filem..aktiviti yg menyeronokan dan cukup relaxing..emmm cikgu, cukup2lah makan tu..muka tu dah bulat..nanti sidia complain pulak..hehehe

mountdweller said...

Salam Rashid.

Filem itu memang menaikkan semangat tetapi sayang sikit cerita telah dipinda dan diolah semula oleh penerbitnya. Terlalu ditonjol dan mengsensasikan semangat keperwiraan dari kejadian sebenar.

Walau bagaimana pun ok untuk hiburan dan menaikkan semangat.

Anonymous said...

salam cikgu,

makan2..sembang2..santai2..nonton filem..aktiviti yg menyeronokan dan cukup relaxing..ehem2 cikgu, cukup2lah makan tu..muka dah bulat tu..nanti sidia complain pulak..hehehe

Anonymous said...

salam cikgu,

makan2..sembang2..santai2..nonton filem..aktiviti yg menyeronokan dan cukup relaxing..ehem2 cikgu, cukup2lah makan tu..muka dah bulat tu..nanti sidia complain pulak..hehehe

Rashid said...

Zahirah
naper zara kompius? saya cikgu tentera ler. Cikgu .. tentera ..

Rashid said...

DUN Behrang
a'ahh. tak boring tengok filem ni. Walaupun berulang kali.. sedih..pilu.. sayu..marah..

yup!! kita aman kerana adanya pasukan keselamatan yang sentiasa taat setia pada negara..

Rashid said...

Anonymous
ila?.. moga rasa malas ilang bila tengok anggota tentera kita yang sentiasa bermandikan peluh..

Rashid said...

Anonymous
eee sapa ni?
alaa makan le selagi kita sihat k. Bila dah tak sihat marilah apa jua makanan yang lazat tak akan terasa nikmatnya.

Kan hidup ni utk makan..
dushhhh!!! dushhh!! hehe

Rashid said...

eRRuL "BuLaNsYnDrOM"

ermmm iyake? ???? yup!!
ermmm cikgu le.. askar juga..

Rashid said...

mountdweller
salam uncle.. iya tu. Tapi takpelah. sekurang-kurangnya ada juga filem sebegini.. susah le nak dapat filem Melayu macam ni sekarang. Maklumlah ramai takut nak bikinnya..takut tak dapat untung. Berbanding filem cinta tangkap syahdu lentuk tuu..

Berterima kasih kepada Jins..

Ada Ayrissa said...

huhu..sedih tgk citer ni..
x dpt nk gambarkan camner kadaan ketika tu..

Rashid said...

Ada ayrissa
yup. memang sedih sangat le tengok citer tu. Tak boleh nak gambarkan apa yang berlaku..

SRISUFI said...

Salam cikgu..

oh saya sangat suka cerita sejarah...Bukit Kepong...sangat patriotik...saya dah tengok nya.

~sedih...akhirnya terkorban juga balai polis...kubu pertahanan...tergadai nyawa pejuang...

sadis.

Anonymous said...

salam..

Adakah hidup ini semata2 utk makan?
Adakah wajar dgn hanya mementingkan nikmat makan tanpa memikirkan nikmat sihat seblm sakit? Sesungguhnya penyakit datang tidak mengenal usia..
Maaf cikgu tulisan buruk..hehehe

Tirana said...

Seronok juga sesekali menonton cerita sejarah...Tapi di Malaysia ni tak banyak filem yang memaparkan sejarah..asyik2 cerita cinta aje..hehehe...

P/S Cikgu Rashid apa khabar? Sihat hendaknya ye..

Rashid said...

Srisufi
salam..
Memang teramat sedih le citer tu srisufi. Menyayat hati.. tak sangka Jins dah mampu buat filem sebegitu .. masa tu.

Budak yg nangis tu real je..
sayu hati bila dengar muzik latar..

Rashid said...

Anonymous
maaf.. sapa nama ni?
wah comel je nasihat tentang makan makan tu. saya suka.. terima kasih anonymous (kan susah nak taip nama ni.. bagi le nama?) hehe

ermm tulisan cantik pe..

Rashid said...

Tirana
iya kak tirana. Memang kurang tahap kritikal. Asyik asyik citer film cinta antara 2 hati.. cinta kecundang.. rumahtangga yg porak poranda..

ermm saya baik-baik je kak. t.kasih.

naurah makwa said...

cikgu, mesti best kan tgk citer tu..lagi2 tgk ngan tentera lak tuh..lagfi rasa aura b.kepong tuh

Rashid said...

naurah makwa
iya naura.. memang best je. Kan biasanya duk tgk kat umah sorang sorang je.. ni bila tengok ramai-ramai eee memang sangat seronok..

aura bt kepong? ehheee.. mandai je naura ni.

A t i Q a h said...

Kat mana kem ni? Huhu.

Rashid said...

atiqah

kem tu kat kelantan.. hehe

Signorina Syima said...

kawan2 cikgu ni tau ke cikgu snap gambar dorang utk blog cikgu??

Rashid said...

Syima

ermm confirm mereka tak tau.. hahah!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search