Followers

22 August 2009

Maafkan saya untuk segalanya …

Esok kita dah mula berpuasa. Rasa syahdu je hati.

Sempena bulan baik ini, saya ingin mengambil kesempatan mohon maaf pada teman-teman blogger. Maaf untuk segala-galanya.


Ampun dan maaf andainya terkasar bahasa dan tersilap bicara (rasanya saya dah cuba untuk sentiasa berbaik bahasa), termarah yang tak kena (rasanya saya tak pernah marah pada siapa-siapa), tertanya tak tentu hala (ini biasalakan – anak pintar suka bertanya. walaupun kadang-kala soalan itu agak terbuka dan ‘sikit seksi’), tersasul yang tak sengaja (ada juga yang sengaja. hehe), terpukul kat mana-mana (maklumlah saya selalu dushh dushh kat teman-teman. Tapi percayalah dushh saya itu adalah ‘dushh dengan penuh kelembutan – kena tak kena je’), terpekik kat telinga (mana yang ada guna headphone..), terhantuk di kepala (rasa kecewa dengan saya. ermm mungkinkah?), terhutang tag.


Sejak berblog rasanya banyak juga saya tak sempat jawab. Maklumlah cikgu ini sibuk ( ehemm sebenarnya cikgu ini bukannya rajin sangat - entripun sekadar 2 kali je seminggu) dan yang termacam-macam lagi yang buatkan hati teman-teman blogger tersentuh dan perasaan terusik. Merajuk ..


Maafkan saya ..

Semoga kita beribadah puasa dengan penuh bermakna.


Untuk teman-teman, dengarkan lagu ini .. (opss!! tutup dulu lagu piano saya tu).

31 comments:

AiE bAhRi said...

Salam..

Saya juga meminta rjutaan kemaafan andainya ada melakukan kesalahan, terkasar bahasa dan tersilap bicara.

Semoga Ramadhan kali ini menjanjikan sinar kebahagiaan buat kita semua.

NuR said...

salam ramadhan

cikgu,
nur pun minta maaf juga kalo ada terkasar bahasa masa comment kat blog cikgu ni.. amik kad kat blog nur ye

ILA said...

SAmbil mdengar ksyaduan 'Harapan Ramadhan'..dgn rendah hati juga PJT mohon maaf jua dari LMT di sna;)
Amat senang mgenali cikgu..
al maklum mjadi manusia tentunya ada nada gurau senda..sudah tentu bosan mnemani jika setiap perkara dlm keadaan serius saja.
Harap umur kita pnjang..utk mraikan hari2 yg sterusnya:)

maiezacjoe said...

adoii.. syahdunya saya dengar lagu nie.. syukur ALLAH memberi peluang dapat berpuasa lagi tahun nie..

Bapak said...

Salam Ramadan Cikgu Rashid!

Zyma Saad said...

Salam 1 Ramadhan, Cikgu Rashid....

Utk Cikgu, apa pun ok je. Daku maafkan mu yg takmo jwb TAG tu.
Huhuhuhuhuhu....

Selamat berpuasa dan beribadah di bulan Ramadhan. Take care,Cikgu.

kuIna LadyInRed said...

selamat berpuasa cikgu. Syukur kita masih diberi peluang utk jalani ibadah ini lagi.

Rashid said...

Aie bahri
Salam
k aie. Bagi abg, aie tak pernah ada salah dengan abg. Semua okey.. aie seorang yang baik.

Moga-moganya aie.

Rashid said...

Nur
Salam nur.
Saya tengok komen nur semuanya baik. Suka je baca. Sopan gitu.

Terima kasih. Nanti saya ambik kad nur tu ..

Rashid said...

Ila
ermm PJT terima kasih.
LMT? adoii terlalu mahal aknonim tu. Tak layak untuk saya ila..

Yup ila, hidup ini tidak boleh terlalu serius. Kan hidup ini terlalu singkat. Rugikan kalau kita terlalu serius. Kena ada gurau tawanya..

Saya juga senang kenali ila. Banyak gurauan..

Rashid said...

maiezacjo

hmm hmm.. bila dengar lagu ini rasa sebak sikit. Terasa amat bersyukur dapat bersama ramadhan. Teringat lagu sapa tu.. “Kita datang ini hanya sebagai tetamu senja. Bila cukup detik kembalilah kita ... Kita datang ini satu roh satu jasad..

Rashid said...

Bapak
Sama-sama bapak. Salam juga utk bapak..

Rashid said...

Zyma Saad
Salam 1 Malaysia .. ops!! 1 Ramadhan juga utk zyma.
Terima kasih zyma. Terima kasih memahami..
Terima kasih dan maaf segala-galanya..

Rashid said...

Kuina LadyInRed
Selamat berpuasa juga tuk kuina.
Ya kuina, moga kita dapat beribadah dengan penuh rasa takwa dan rendah diri.

LiNda said...

Salam Cikgu a.k.a Kapten !

Wahh... nasib baik cr mintak maaf, sebab memaaannggggg ada banyak kesalahan yang cr lakukan .. ekeke

Tapi oleh kerana saya nie baik hati and memanggggg sangat baik hati , dan lagi saya nie tak boleh blah dari cr.. makanya saya maafkan !!

serius tau .. bila orang mintak maaf, kita kena maafkan .. barulah bermakna hidup didalam dunia ini . kann...kannn..

cHeRyNa PiReS said...

selamat bepose cikgu rashid!

HonEyBuNNy said...

SELAMAT BERPUASA.........

HonEyBuNNy said...

SELAMAT BERPUASA.........

Rashid said...

Linda
Salam Linda manis.
uissk iyake Linda. Saya ada banyak buat salahke pd linda?.. adehh..

Terima kasih Linda kerana sudi maafkan saya. Saya tau Linda memang baik hati.. manis lagi. Sudah pasti akan maafkan saya. so, lain kali boleh maafkan saya lagi..

a’ahh Linda. Maaf memaafkan amalan yang baik bagi kesihatan hati dan diri.
wahh!! 2 pinggan bedal nasi pada hari pertama buka puasa ek? hehe.. dasyat tu.

Rashid said...

Cheryna
Selamat berpuasa juga utk cheryna.. moga warna keunguan dari dulu dan kini akan terus bersama mewarnai cheryna. Tenang gitu..
Tentu tahun ini, pakaian raya dan hiasan rumahpun warna ungu. ahakss!!

Rashid said...

Honeybunny

Selamat berbuka utk honey juga. (opss silap..selamat berpuasa.) maaf tersasul, tengok honey je terus ingat nak buka puasa. haha!!
Honey .. terima kasih datang umah saya ..

wan hussin said...

selamat berpuasa cekgu!

harap2 tahun ni rekod full lagik! ^_^

birU said...

salam cr,

sama2 lah kita ya,
semoga ramadhan tahun ini lebih baik dari tahun2 lepas...

=)

Idalara said...

salam cikgu rashid
maaf,,kak ida terlewat singgah sini..maklumlah awal Ramadhan kak ida sambut di kg..
masih tk terlewat rasanya untuk kak ida ambil kesempatan mohon kemaafan juga andainya ada salah kata..mudah2an selepas Ramadhan kali ini cikgu Rashid tidak bersendirian lagi..:))

eiza in the house.. said...

salam cikgu..

andai iza jd pari-pari..cikgu nak jadi ape ekk?..kene jwp..tak kira..huhu

selamat menyambut ramadhan al-mubarak cikgu..dan selamat berpuasa..mcmana puasa 2-3 hr nie..semua ok2 sajekan..=)

Rashid said...

wan hussin.
Sin, selamat puasa utk sin juga.
alaa kita orang laki le sin. InsyaAllah full kita.

Rashid said...

biru
Iya biru, moganya kita sentiasa lebih baik dari semalam..
Peace V utk biru..

Rashid said...

Idalara
k kak ida. kak ida sentiasa baik takde wat salahpun.
Terima kasih kak ida..

Rashid said...

Eiza
salam eiza..
Andai eiza jadi pari-pari saya mau jadi ‘hero’ yang pari-pari sentiasa datang duk atas bahu.. dan yang penting, saya boleh ‘terbang’ bebas kerna ada pari-pari di samping saya. huhuu..

T.kasih eiza. 3 hari puasa ni rasa okey je. Tenang… syahdu ..

dcrysz said...

lama benar x menjengah khabar kengkawan blogger.... kesempatan ini pun saya nak ucap salam ramadhan..... mohon kemaafan...

cat said...

Cat juga nak memohon maaf kerana menulis comment kat sini tanpa minta kebenaran dulu :) sedangkan Cat bukan le kenalan lama, apatah lagi dalam senarai kenalan baru atau kenalan baru terbaru. :)
Selamat hari raya aidilfitri cikgu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search