Followers

13 August 2009

Perempuan dan Lelaki Melayu Terakhir?

Senyum aku melihat budak-budak perempuan dan lelaki bermain sepak takraw. Tengok gaya pakaian pemain. Hebat sekali!

Perempuan Melayu Terakhir?


Lelaki Melayu Terakhir?


Sempat aku snap gambar ini. Hati terhibur dengan gaya pemain ...

46 comments:

Cikgu Adham said...

heh heh heh mantap la... masa bila ni? masa hari guru ke?

- jinggo - said...

alamak cgu.menariknya cerita dan gambar kat sini...
kadang2 kena tukar warna dan pengdekatan gamaknya ' budak2 ' tu.....

hidet said...

wah..comel2nye bebudak pompuan tu main sepak raga..

whitetulip said...

Salam. Mmg nampak fun sangat. Yang menengok pun heppiii...

pB said...

ganah ganah

Emilia said...

seronoknya mereka. siap pakai costume lagi...acara ape ni cikgu? :)

kuIna LadyInRed said...

program apa tu...
tengok pic pun dah tergelak klu dok kat padang tu mesti meriah dengan gelak ketawa...

Afida Anuar said...

uishh..main takraw berkain batik bagai, unik tuh...

cikgu rashid tak main sekali ke?erkk..

eiza in the house.. said...

salam cikgu,

seronoknya dia org cikgu..sapa punya idea nie..sesekali berhibur mcm nie mesti suatu kenangan yg indahkan..=)

AiE bAhRi said...

Seronoknya...

Rashid said...

Cikgu adham
haha!! sakit perut le adham tgk bebudak tu. Lucu bangat. Ni masa ‘Kem 1 Malaysia’ Peringkat Daerah – kat Gua Musang. Semua tu budak-budak sekolah rendah. Saya jarang bersama budak sek ren ini. Sekali bersama diorang, adoiii sakit perut ketawa dibuatnya.

Rashid said...

Jinggo
A’ahh jingo. Kena kreatif dan pelbagaikan. Baru seronok. Budak-budak tu seronok, cikgu apatah lagi. Hilang stress.. hehe

Rashid said...

Hidet
ermm.. memang comel.
Hidet, terima kasih datang umah sy. Jom le makan buah kurma..

Rashid said...

Whitetulip
Salam juga. Yup! happy sangat. Saya rasa boleh dikira jumlah saya ketawa sebegitu.. seronok tau tgk gaya & lagak budak-budak ni.

Rashid said...

pB
ishhh.. nampak je ganas tapi mereka ni penuh kelembutan dan manja.

Rashid said...

Emelia

Emelia, bukan saja mereka. Ni cikgupun.. duk ketawa bukan main lagi.

Ini satu acara sempena Kem 1 Malaysia. Acara sepak takraw lingkung. Kembalikan ingatan pada acara tradisi. Moga dapat jadi penyubur dan pengerat silaturrahim .. spt zaman nenek moyang kita dulu-dulu. hehe

Rashid said...

Kulna
Program Kem 1 Malaysia.
Kulna, memang meriah sangat. TEringat zaman budak-budak dulu. Masa sek ren..

Rashid said...

Afida Anuar
haha!! dushhhhhhhhhhhh
Saya ni kalau main sepak takraw tak nak berkain batik. Nak pakai baju Melayu lengkap bersampin bertengkolok. Ada keris lagi terpacak kat samping. hehe.. Nak jadi Hang Jebat..

Rashid said...

Eiza in the house
salam eiza

hmm hmm.. idea kita orangle, para jurulatih.

Benar eiza, ia satu kenangan menyeronokkan. Seronok kerna kita terimbau kenangan masa kita budak-budak dulu. Pelbagai permainan tradisional.

Rashid said...

Aie Bahri
Aie, jom le rancang dan main sekali.

Marzalina said...

yg paling luc..tgk budak lelaki pakai kain batik hehehe..lawaklah!

Afida Anuar said...

Kalau pakai baju melayu lengkap bersampin bertengkolok, siap ada keris lagi..tu macam nk jadi raja sehari jek cikgu....hehehe...

PS: Jangan lupe jemput eh Cikgu Rashid!! Kelantan n Terengganu dekat jek...

~peace~

n a r d indie winkie said...

wah.. main pakai kain batik dgn pelekat nih. moga2 tak tersadung la ek. hehe..

Rashid said...

Marzalina

tu le. Memang lawak diorang ni intan. Kalau intan ada tentu pecah perut tahan ketawa.

Rashid said...

Afida Anuar

uiss mana ada. TAk semestinya nak kawenkan. Apa salahnya kita pelbagaikan. Kreatif sikit. Mungkin boleh juga pakai sebegitu masa main bola sepak ke.. pingpongke.. jangan berenang dah. hehe..

afida jemput saya? ermmm ada apa-apa ke ni? tentu hajat besar tu.

pssttttt ada apa ni?

Rashid said...

nard

nard, tersandung terjatuh biasa le tu. Itu namanya kehidupan kan.Macam nard masa budak-budak dulu juga. kan pernah jatuh menangis panggil mama.. manja sungguh masa tu.

Biarkan ia jatuh kerana ia bisa mengajar erti bangkit semula..

Idalara said...

salam cikgu rashid
itulah namanya budak2..sentiasa memanaskan sentiasa menyejukkan...keleteh mereka buat kita yg penat jd terhibur..

Shamsudin said...

sangt kiut!

Afida Anuar said...

erkk..sy suruh cikgu jemput saya la kalau nak buat jamuan besar nanti...ke sy dah terlepas jamuan tu???erkkk..

InsyaAllah, nnti giliran saya, pasti saya jemput cikgu sekeluarga...bile tu, tak dapat dipastikan lagi la...huhuhu

dav_perantau said...

huk huk...

Zyma Saad said...

Mana Cikgu Rashid......tak nampak pun.

Cikgu pakai kain batik jugak ke?
:)

Zyma Saad said...

Mana Cikgu Rashid......tak nampak pun.

Cikgu pakai kain batik jugak ke?
:)

Zyma Saad said...

Cikgu Rashid.....

Mana Cikgu....tak nampak pun. Cikgu pakai kain batik gak ke???

:)

DUN Behrang 2020 said...

mmg nmpk menarik...lgi menarik kalu cgu rashid pakai camtu...lg ramai penonton/pemerhati...kan...kan...kan...

mountdweller said...

Ni sukanika kat mana? Menarik!

Rashid said...

Idalara
yup kak ida. Mereka semua sangat menghiburkan. Tapi kadang tu memeningkan. Ada satu tika tu, masa makan malam. 3 orang menangis..ingatkan mama! adoii.. mati akal saya.

Rashid said...

Shamsudin
Din memang kiut.. comel.

Rashid said...

Afida Anuar
Jamuan besar? adehhh.. tak paham le. Apa tu fida.? kalau banjir besar tu tak taulah. Kan hujung tahun musim banjir. Ahaks!!

Tak sabar nak tgk fida berkenduri besar. Pasti cute.. Perempuan Melayu terakhir.

Rashid said...

dav perantau

ishh apa tu. takkan tengok bebudak main sepak takrawpun sedih? haha!! lawak betul. dushh!!

Rashid said...

zyma saad
Ada sana juga. tuuu.. duk snap pic.
Masa tu saya tak pakai kain batik tapi pakai kot hitam berbaju kuning muda bertali leher merah. hehe. Smart gitu.

Rashid said...

zyma saad
wah!! banyaknya dia soal. Saja le tu. nak pekena orang.. eeee anak sapa ni?.

Rashid said...

DUN Behrang
Kalau saya pakai macam tu aduhai mesti gempak. Itu sebab saya tak nak pakai sebegitu. Risau kena serbu.. huhuu

Rashid said...

Mountdweller
Uncle kat Gua Musang. Sekitar SK Limau Kasturi..

Zyma Saad said...

Cikgu Rashid.....

Jgn le mare....nanti kene jual!!!
Kung kuang kuang kuang!!!

Malu b`tanya sesat jalan...
Byk b`tanya sbb tak nak sesat jalan...(kahkahkahkah,sy dah b`jaya kene kan Cikgu. Yes,yes,yes!!)

Rashid said...

Zyma saad

Mana ada marah. geram jer..
Zyma tak kenale. Sempat saya elak dan tempis. Tuu balik kembali kat zyma. Yes!! yEs!!

Lady B said...

love puisi..~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search