Followers

12 September 2009

Terima kasih facebook kerana temukan aku dengannya


Sahabatku hafiz .. tak sangka kita berjumpa kembali


Syukur padaNya.. tak sangka facebook telah temukan aku dengan seorang sahabat yang paling rapat dengan aku semasa belajar kat UKM dulu. Lama sungguh kami terputus hubungan. Aku cuba menghubunginya selama ini tapi gagal ..


Berikut detik-detik menggembirakan aku ..


Hafiz July 31 at 10:36am
Apa khabar???.....tergamam aku bila jumpa ko dlm facebook nie, hidungmu masih ku ingati...hihihik...nie hafiz la bro.....pls respond okay.

Rashid September 10 at 2:44am
Salam hafiz. adoii.. tak sangka boleh jumpa kau di sini. Maaf, aku lama tak buka facebook ini. Dulu cuba-cuba je daftar.. kemudian aku tinggal.. cuba buka balik dah lupa pula password. Tadi ada kawan minta aku buka facebook.. cuba-cuba cari cari facebook yang lama ni.. syukur jumpa juga p/word. Terkejut aku... kau rupanya!!!!

Rashid September 10 at 2:47am
fizzzzzzzzzz.. Aku ingatkan hero hindustan mana tiba-tiba ada dalam f/book aku. haha!!! ceh!! tak sangka aku kau masih macho macam dulu.

fiz, 3 kegemaran kau aku masih ingat sampai sekarang!! tapi itu rahsia besar antara kita. biar pecah diperut jgn pecah di mulut!!

Hafiz September 10 at 8:12am
hahahahah,........aku ingat ko dah lupa kat aku, wa mau nangis gitu tau....hikhikhik.....ko pun hensem jugak yer....shid, guna la facebook selalu, senang nak communicate sentiasa, dlm list friend aku ada kawan2 lama di kamsis dulu...
siol shid, ko masih ingat lagie rahsia tuh hikhikhik.
btw, kenangan manis di UKM dgn ko masih ku ingati.....

Rashid September 11 at 3:50am
ishh fiz, mana aku boleh lupa kau. Sebenarnya dah lama aku cuba nak contact kau tp tak dapat. Takde berita..

p/s – Aku ingin ucapkan terima kasih pada rakan blogger, ila kerana minta supaya aku kembali aktifkan facebook aku yang ‘sedang lena’ selama ini. Kalau tak .. alamak tak taulah aku sahabatku hafiz ada menghubungi aku melalui facebook ini.

32 comments:

Bapak said...

hikmah berfacebook...

MaizaC'Joe said...

Salam Rashid..

memang best bila dapat berjumpa dengan rakan lama.. terutama rakan time study dl.. yang paling rapat dengan kita.. kerinduan pasti terubat..
owhh.. ada FB rupanya.. 10 september.. emmm.. hee.. gurau ja..

cheryna zamrinor said...

best kan...bila jumpa kawan2 lama...sha pon rasa macam tuh masa dpt jupe kawan2 sekolah. lagi2 sekolah rendah!:)

dayana said...

ler...ada fb ke? awat x habaq?? meh2 add adek deh..

P.Wakuba said...

Begitu hebatnya kalau teknologi kan..Boleh jumpa sesiapa je walaupun dh lama berpisah..Tahniah kepada cikgu kerana dapat jumpa kawan baik semula di alam maya ini...

Unknown said...

Salam Rashid

Kenangan lama yang indah bersama sahabat yang rapat pasti tidak akan lupa.

Syukurlah...

Pocket said...

yes yes, fesbuk memang buleh menghubungkan kita ngan kengkawan yg dah lama tak berjumpa,
kalau rajin cari...

ngan nasib yg baik...

siapa pun mungkin kita buleh jumpa..

tp pocket tak jumpa jumpa jgak satu kawan nii.. nak wat camner yek? search nama dia kat google?

Rashid said...

Bapak
Hikmah facebook & juga sudah ketentuanNya …

Rashid said...

MaizaC’joe
Salam maiza. Yup, saya rasa macam tak percaya je boleh jumpa dia melalui facebook. Tak terlintas. Rupanya sahabat saya tu pun dah lama mencari saya. Dia tu jurutera sistem IT, so senang sikit. Dia dah biasa terokai alam maya ni .. akhinya kami berjumpa semula.

owhh FB baru je diaktifkan 3 hari yang lalu.. hehe.

Rashid said...

Cheryna Pires
Ya sha. Rasa best sangat. Banyak citer yang nak dikenang dan dikongsi bersama semula. Nostalgia. Yang penting, keadaan sekarang. Walaupun masing-masing dah ada kehidupan dan dunia sendiri, ada gaya ada penampilan tapi perangai tu bila bersama masih macam dulu-dulu juga. Macam masih belajar kat UKM je rasa. Itu yang best!. hehe..

Rashid said...

Dayana
Baru ada..
okey boleh saja dik. nanti abg bagi email FB k..

Rashid said...

P. Wakuba
Teknologi ICT alam maya memang hebat. Tak terfikir dek kita akan sejauh mana akan kehebatannya.

Terima kasih wakuba.

Rashid said...

Mountdweller
Salam uncle.. Itulah uncle. Rasa gembira sangat dapat jumpa dia.. sedihpun ada. Maklumlah selalu bersama masa belajar kat UKM tu. suka duka..

Rashid said...

Pocket
Betul tu pocket. Jika ditakdirkan kita berjumpa dengan kawan kita melalui apa jua wadahpun pasti akan berjumpa jua. Sekurangnya FB dapat kita jadikan satu alat, satu saluran utk menjalin hubungan semula kawan-kawan yang terpisah.

Jika kawan tu ada daftar nama di alam maya ini senang le sikit kita cari tapi kalau ia tak pernah daftar alamak rasanya memang tak akan jumpa le jika kita cari baik melalui FB atau apa je.

Muallim Adham said...

slm..
ambo pon hadapi situasi yg sama... ramai sungguh sahabat masa sekolah dulu yg dh lost contact diketemukan semula heh heh heh..

mmg mantap deh..

Chenta said...

Salam Rashid..

yea.. Facebook. Laman sosial .

Ada kebaikkan dan keburukkan .

Tapi saya suka berforum bersama mereka yang berani meluahkan idea yang bernas . Mengetahui perkembangan berita semasa .

rasa terbuka minda ini .
kann...cikgu..kannn....

ILA said...

Tak 'add' ila punnnn...
huhhhh!!tak mo kawan!!!
mmg tak di nafikan..FB ada membantu dlm pcarian sahabat lama @ rakan2 sepersekolahan/universiti sgala.sbelum ni ila penah cuba kat laman lain sperti 'netlog'..tak dpt...
rupanya rata2 penduduk kat dunia ni lebih suka gunakan 'buku muka' ni:D
cuma skrang tgah berwaspada...
jgn ler my bos terserempak dgn daku di FB...haruuuu~~~

Idalara said...

salam cikgu rashid
wah..tajuk entri rashid buat kak ida teruja nk membacanya..ingatkan FB telah temukan rashid dgn si dia..yg dpt mengisi kekosongan hati..:))
seronok tk terkatakan andai bertemu di maya ini dgn sahabat lama.

p/s kak ida teringin sgt nk bertemu semula dgn lelaki yg mula2 menegur hati kak ida..di thn 80an dulu dia adalah mahasiswa UKM..nk aktif semula kt FB lah mana tahu
d[t jpe dia balik...:)

Rashid said...

Cikgu Adham
salam juga ..
hmmm syukurlah kalau bertemu kembali. Kerana bukan senang untuk mencari kawan-kawan seperti yang pernah kita kenali sejak lama. Ada bezanya ..

Rashid said...

Linda
Salam LM ..
Linda, saya nak ambik yang baik je. Tak nak yang buruk..
hmm hmm. Saya ni saja je Linda - sekadar ambik tau sikit tentang FB ni. Bukannya ada masa sangat kat sana. Ni blogpun tak terjaga.

Yup Linda, saya juga suka bersama mereka yang miliki fikiran terbuka, berani dan sedia berkongsi citer sebagainya secara jujur. Saling percaya-mempercayai ..

Rashid said...

Ila
uisss cepatnya majuk ila ni. Ila saya baru je le buka FB tu. Nanti saya add ila k..
Waspada? hah!! itu tak lain le tu. Duk kutuk bos. Lepas kutuk baru sedar. Takut ..

Ila, sekali lagi terima kasih kerana berjaya buka hati saya utk buka & aktifkan FB tu semula.. (aktif? hehe.. biar betul kau shid.Macam le kau ni ada masa sangat..)

Rashid said...

Idalara
salam kak ida. Kak ida nak tau..jujur bila saya tulis entri tu, terdetik hati.. tentu ada yang tafsir lain ni. Selain kak ida, tuu kawan saya maiza juga sama macam kak ida. haha!!

Ya kak ida, rasa nak senyum je sentiasa. Sebabnya, kawan tu tak berubah. Masih giler-giler seperti dulu juga. tuu belum jumpa kat luar lagi tu.

p/s – ermm.. rindu le tu. heehe. Moga kak ida bertemu semula ngan si dia..

Catwoman said...

Salam Cikgu Rashid....

I`m back again!!! Ngehhh....3x

Errkkkk,sahabat lama tetap diingati sampai akhirnya.

**Raya dah dekat nihhh. Cikgu ada plan nak hulur2kan Ringgit M`sia Raya tak?? Sy nak bagi nombor akaun nii.....valid sampai bila tempoh penyerahan Ringgit M`sia Raya yg Cikgu tetapkan??? Hihihihi.

:)

Catwoman said...

Cikgu Rashid.....

Sila dtg amik KAD RAYA kat blog sy tau.

Take care. :)

Rashid said...

Zyma saad

uisss dah besar gitupun masih nak duit raya ek. Tak maluuu. dushh..

tAk nak bagi duit raya. sebab takut zyma beli mercun. Main mercun nanti bahaya pula. Bila bahaya sapa yang susah..saya juga.. kan kan..

Rashid said...

Zyma..
ops lupa.. Saya dalam perjalanan ni. Maklumlah jalan kaki je ni..

Zyma terima kasih kad raya tu.

DUN Behrang 2020 said...

Tahniah...seronok kan jumpa member2 lama yg 'ada rahsia antara kita' ni...sy pun selalu gak rindu kat memori semasa zaman maktab...sentiasa segar....

ILA said...

Cikgu Rashid!!!nak upah duit raya bleyyyy???
ye ler..siap ila dah temukan dgn kawan tuuuu...
kena besauuuu..ganjarannya...
larikkkkkk

Rashid said...

DUN Behrang 2020

Terima kasih DUN. Memang sangat suka. 'rahsia antara kita' itu rahsia yang sangat kelakar. Ia antara saya ngan member rapat tu je yang tau. Sakit perut je ketawa bila mengingatinya. Tak pernah hilang kenangan itu..

Rashid said...

Ila

okeh je. Ila nak berapa ribu? bagitau je.. bagi no akaun tu sekali. Nanti saya masukkan. hehe..


pssttt!! dushh dushh (ngan penuh kelembutan..sebab raya dah dekat.)

Nadiah Suhaidi said...

itula antara sebab sy ber-fb dan ber-frenster, nk cr kawan lama :)

Rashid said...

nadxoxo

a'ahh janji tujuan baik kan nad. maka hasilnya akan baik juga..



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search