Followers

15 October 2009

Terjauh terpisah diriku dan dirimu...

Seminggu dua ini ..

Tersentuh hati bila mendengar ..

“maafkan aku…”



24 comments:

cat said...

Hati lebih tersentuh bila diri sendiri terpaksa memohon kemaafan..
melafazkan kadang kala lebih seksa dari yang mendengar..

MaizaC'Joe said...

Salam Rashid

"maafkan aku"

saya "terima kasih atas segalanya"

ungkapan maafkan aku.. memang menyentuh hati.. rasa, merasa dan sangat terasa.. setidak-tidaknya kita mengharapkan ungkapan yg di ungkapkan terbit berdasarkan keikhlasan.. bukan hanya di buat2.. bukan hanya manis mulut berbicara.. tapi hati turut merasa ke manisannya...

saya pun suka ungkapan tue.. Hakikatnya adakah kita mampu untuk memaafkan??...

"payah nak memberi kemaafan, tapi tak susah untuk menjadi seorang pemaaf"

-maiza-

Marzalina said...

tak dapat nak tgk klip apa tu...sebab utube kat sini kena block.

Nadia Yuna said...

kisah nadia pun dah lebih kurang lagu ni. huhu

yes

i'm sorry

(-.-)

zai said...

Salam..

Belajarlah untuk sentiasa memaafkan biarpun hati sering terluka..

kerana kita cuma insan biasa..tiada yg sempurna

Rashid said...

Cat
Tersentuh kerana ia dari hati..
Bukan senang untuk melafazkannya cat. Dengar tak dengar je..

Rashid said...

MaizaC’joe
Salam maiza.

Mengharapkan sesuatu untuk dimengertikan bukanlah perkara yang mudah. Biarpun ia ikhlas tapi masih sukar untuk diterima seadanya. Untuk diterima kebenarannya.

Mungkin perlukan masa untuk memahami ungkapan ‘maafkan aku..’

Rashid said...

Marzalina

hehe.. gelak je saya intan. Saya tau kat tempat intan tak dapat utube tu.. Apapun terima kasih. Jawapan intan itu penuh kejujuran. Saya menghargainya.

Rashid said...

Nadia Yuna
hah!! takkan nadia pun sama. Maksud saya dengan kisah lagu tu. Kan nadia selalu happy je. eeeee tak best le camni. Biarlah kisah lagu itu menjadi milik penyanyi tu sorang je..

Senyum nadia..

Rashid said...

Zai
Yup! sentiasa memaafkan… rasanya tak ada satupun yang tak dimaafkan..

zai terima kasih..

Redynne™ said...

salam cekgu...

tenang2kan hati...

semoga terpisah hanya sementara..

yg jauh didekat2kan... :)

aleena said...

for me bukan senang nak luahkan ayat maaf tue..

Rashid said...

Redynne
salam reen.
k. jangan risau reen. saya okey aje.

Yang jauh didekatkan.. alam maya direalitikan.. hehe

Rashid said...

aleena

Aleena, bila segalanya dari hati.. insyaAllah ia akan bisa diluahkan.

LiNda said...

Rashid,

okeh..okeh..okehlah...

saya maafkan ..

dah.. jangan nak sedih2 lagi..

nah 20 sen, gi beli askerem malaysia .


heheeee... jangan mareeee

Cikgu Adham said...

salam..
yup.. perkataan yg sgt mudah... tp sebenarnya amat berat utk dilafazkan.. begitu keras hati manusia hhuhuhuhu

cHeRyNa PiReS said...

jiwangnye cikgu...ade apee2 ke nieh?:)

Rashid said...

Linda

uisss sapa yang sedih ni? ishh ..


20 sen je. aiskerim apa tu? tuu zaman 70-an ada le harga macam tu.. ishh kadakut betul linda ni.. dushh dushh!!

Rashid said...

Adham

Betul tu adham. Perkataan terlalu simple.. tapi sukar bagi yang ada egonya..

Rashid said...

Cheryna

sha, lagu tu bukan saya le sha.. sha dah silap faham tu.. hehe

saya sentiasa OKEH je.. tanya si L.... tu. saja je suka dengar lagu tu. tapi saya lebih suka lagi lagu piano .. haha!!

DUN Behrang 2020 said...

Hahahahaha...tak bisa memilihmu? Hahahaha...sambung gelak...hahahaha!Saja gelak sbb tak nak sedih2 dah...lepak jap ye dgr piano ni...

en_me said...

xleh nk tengok 'awak tiub' ghitewww.. uhuhu

Rashid said...

DUN Behrang

hehe.. gelak gelak juga DUN .. orang kata, senyuman monalisa.. nampak senyum tapi tersembunyi seribu kisah di balik senyuman.

Rashid said...

en me

ermm…. sekadar kisah dan luahan perasaan yang jujur .. saat terasa sebegitu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search