Followers

25 January 2010

Melalui blog, Mawar ketemui diri ini.





Ahad, 25 Januari 2010. Jam 10.00 malam. Aku buka e-mail. Satu e-mail buatkan aku terkejut. Tak sangka …


>>>>>>>>


Salam pertemuan ...

Sun, January 24, 2010 11:37:12 AM

From: mawarmerah@gmail.com

To: cintasufi@yahoo.com


“Assalamualaikum....apa khabar. Tak sangka boleh jumpa di alam maya. 10 tahun tak mendengar cerita. Rupa, gaya dan semangat abg. rashid masih sama. Mawar dah tengok blog abg. Rashid, memang menarik, terjumpa semasa membaca blog orang lain. Tahniah kerana hampir / tercapai impian abg. Rashid selama ini. Semoga terus ceria, bahagia dan 'jangan nakal-nakal tau'.....”


>>>> >>>>


Aku betul-betul rasa macam tak percaya. Terkejut amat. Nama itu … mawarmerah ..


Aku renungi nama itu. Nama yang pernah mengusik hati semasa sama-sama belajar di UKM dulu. 10 tahun masa berlalu. Begitu pantas sekali. Seakan-akan baru semalam bila aku mengingatinya.


Begitulah bila sudah ketentuanNya. Terasa amat kecil dunia ini. Melalui blog, mawar ketemui diri ini. Padanlah beberapa minggu yang lepas, terdetik hati aku menyebut namanya.


Aku senyum bila baca ayat e-mail yang akhir sekali itu. 'Jangan nakal-nakal tau..' hehe.. mandai je mawar ini. Seperti dulu juga. Masih suka mengusik dan bergurau.


Apapun untuk mawar, moga bahagia di sampingnya.


Maaf dan terima kasih segala-galanya…

46 comments:

LiNda said...

Rashid....

Dulu dia MAWAR HARUM ( single ) ,

mungkin sekarang MAWAR BERDURI (berkeluarga )


Apapun, saya percaya , antara kalian punyai Kenangan Terindah . Itulah kenangan yang paling berharga dalam hidup ini .

blueCITY said...

salam cikgu..

wahhhhhhhhhhhhhh reunion kekasih2 lama ya?
ekekkekek

tak apa lah, semua itu cerita2 lama
jadikan kenangan
jadikan sejarah
yg nyata ialah hari ini
esok pun belum pasti

heeeeeeeeee

Super Nia Hana said...

wah..mcm jejak kasih pulak

pB said...

dunia ni kecik jerrr

Nadia Yuna said...

mawar?
si penjentik hati?

=)

Ada Ayrissa said...

adoi...tersentuhnya pertemuan yg x disangka ini...
huhu...

Afida Anuar said...

mawar merah..cinta lama cikgu rashid ke? alamak menyibuk pulak saya ni..ampunnn....
moga cikgu rashid ceria2 selalu di samping yang tersayang.. ^-^

~peace

Rashid said...

Linda
Ada-ada je Linda ni. Simbolik tu.
Linda, saya tak tau perkembangannya kini. Moga mawarnya kekal harum dan durinya lembut je. Kena tangan.. tak sakit. Geli-geli je. haha!! (mawar merah tentu akan baca komen kat sini.. ampunnnnnnnnnnn.. gurau je ni k )

Kenangan indah.. ermm.. ???

Rashid said...

blueCITY
haha!! takde lah blue. Teman yang baik ..
yup! kenangan lalu akan menjadi kekuatan untuk hari ini.

Rashid said...

Super Nia Hana
Itulah kelebihan blog. Mempertautkan hubungan dan menjalin kemesraan.

Rashid said...

pB
iya pB. Memang dunia ini sangat kecil. Dunia di hujung jari katakan. Klik je ..

Rashid said...

Nadia Yuna
uiss.. mana ada jentik-jentik hati. Cuma usik-usik hati je.. ;)

Rashid said...

Ada Ayrissa
Ada.. tiba-tiba teringat lagu. ‘Sesuatu yang tak disangka. Seringkali mendatangi kita…”

Rashid said...

Afida Anuar
ermm… tak nak tipu. tak baik .. so bolehkan kalau saya sekadar diamkan diri je.. hehe

Afida, jom kita peace V ..

DUN Behrang 2020 said...

“Kadang-kadang manusia terlalu mudah lupa ... Cinta itu ada di depan mata.”

Dan kadang2 manusia juga perlu ingat...cinta tak bermakna memiliki...walau sakit tp itulah realiti...

PinQib said...

hehe..
makwe lama la tuh..
hhee

Marzalina said...

bertemu girlfren lama balik ek??
patut ler..suka bunga hehehehe..;p

Arianni said...

Salam,

Ada kenangan mengusik jiwa yer.. kenangan manis ke pahit..? Tapi.. yg pasti kenangan itu indah kan..

LiyanaAqilah said...

wah..bestnye dpt jumpa kwn2 lame..:)

SuFy said...

berbunga kembali erk..hehe....

bestnyerr..dpt jumpa teman lama kan..huk3

Rashid said...

DUN Behrang
Iya DUN. walaupun sakit tapi kena terima hakikatnya.

Rashid said...

PinQib
haha!! mana ada.. mana ada..

Rashid said...

Marzalina
uiss.. ada je intan ni. nanti ekk…

Rashid said...

Arianni
salam ari..
Kenangan manis jua pahit akan terasa indah bila kita fikirkan keindahan suatu ketika ..

Rashid said...

Liyana Aqilah
aa’ahhh.. memang best!! tak terjangka.. tapi kini ... ??

Rashid said...

Sufy
Sufi …



airmata itu satu anugerah ..

Putri said...

kenapala putri rs sebak lak apabila bayangkan pertemuan cikgu ngn si mawar ek..

Rashid said...

Putri

iya putri. . terima kasih kerana bersama merasainya.
Saya jua sebenarnya…

Putri said...

Tapi kan cikgu..
jangan disambung balik ek..
biarkan sahaja ia sebagai kenangan..
yang dah berlalu, biarkan ia pergi..
masing2 dah ada kehidupan sekarang kan.. :)..

Rashid said...

Putri
hehe.. jangan risau puteri. Saya pro okey. Apapun terima kasih kerna prihatin tentang soal kehidupan.

Putri, saya rasa nak peace 'V' ngan putri.. jom kita sama-sama Peace 'V'.

p/s - saya senyum je baca putri punya..

mizara said...

wahh kenangan lama terimbas kembali nih..heheh..

Zyma Da` Catwoman said...

Salam Cikgu Rashid.....

Errkkkkk, Abg Rashid? ....
Hmmmmm, Cikgu Rashid?
Emmmmm, Abg Rashid?.....

Baik la, sy panggil Cikgu Rashid aje la......

;)

MaizaC'Joe said...

Salam

ehh!! tetiba terkenang kekasih lama.. hee... yang lama susah nak lupa.. ya la kenangan lama.. ehem.. ehem.. pasti ada yang menarik tue.. terkenang jua..... walaupun dia dh bahagia dng kehidupan sekarang.. bila dah kembali bersua dengan kita.. kembali memulakan persahabatan.. best tue..... jng sedih ler..

Putri said...

peace "V" tu macamana cikgu? Putri x berapa faham .. huhuhu

Rashid said...

Mizara
uisss.. mana adaaaaa..

Rashid said...

Zyma
haha!! ala panggil je abg rashid. mesra rakyat k..

Rashid said...

MaizaC’joe
salam maiza

Masa ada sedih maiza. Maiza kan kenal saya. .. Sentiasa tenang dan damai..

Rashid said...

Putri
adoiii… Peace ‘V’ tu macam budak-budak selalu buat tu. Simbol keamanan ..

Putri Isyrak said...

paham.. :P.. "peace"

Rashid said...

Putri

hehe.. jom 'give me 5'..

UMILIYA said...

salam ziarah..ermm kejar jgn tak kejar..heheheheh...siapakah gadis itu hehehe

Rashid said...

Umiliya
salam ..

adoii tak larat nak kejar.. makin laju ia lari. hehe

ILA said...

So sweet..byak perkara yg tak di sangka..:)

nurayunni said...

mawar??
hehe...

Rashid said...

Ila

sweet sangat..

Rashid said...

Nurayunni

eeee suka. ni tentu fikir yang bukan-bukan ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search