Followers

21 March 2010

Lebih banyak ranjau duri dari bunganya ...


Impian sememangnya sungguh indah! Teramat indah dan sukar untuk dibaitkan dengan kata-kata akan gambaran keindahannya.

Semua orang mempunyai impian. Namun untuk mencapai sesuatu impian bukanlah  perkara mudah. Banyak ujian yang perlu dilalui.  Lebih banyak ranjau durinya dari bunganya. Aku pernah teringat kata-kata, “.. untuk menemui taman bunga yang indah perlu terlebih dahulu melalui jalan yang jauh, penuh duri dan batu-batu kelikir yang tajam...”

Usaha yang berterusan. Keazaman yang kuat. Fokus yang bermatlamat. Kaedah yang betul… Tak pernah kenal erti putus asa. Kadang-kala kesakitan sementara yang teramat juga terpaksa ditempuhi. Kepenatan dan keletihan apatah lagi…

Semuanya jika dilalui dengan kesabaran pasti akan dapat memberikan hasil yang diimpikan. Tengoklah clip video di bawah ini… (catatan: sekadar untuk tontonan dan motivasi  kepada orang lelaki sahaja. Orang perempuan jangan tengok okey. Jangan tengok!!! .. ishhh tengok juga dia.)




p/s – Jom kita pergi gymnasium.. hehe

30 comments:

hana said...

Hmm..:) gi gym ye? harap harap berterusan lah ye :p hehehehe
Makin tak kasi tengok, makin lah nak tengok. ish.. :p

Atan Athen said...

x mampu la nk p gym mcm amir khan tu

blueCITY® said...

salam cikgu,
heeeeeeeee
saya kalau ada peluang juga suka work out.
tak kira di gym atau jogging , senamrobik dll.
snorkeling or berendam dilaut paling best


selamat bercuti2 ya

LiNda said...

alaaaaa.... nak tengok gak !

hahahaha

Idalara said...

salam cikgu rashid..
kak ida minat amir khan...:)

bukan mudah mahu mendapatkan sesuatu..kalau tidak ditempuh ranjau dan duri..mng menyakitkan namun akhirnya pasti bahagia.

annfrendly said...

errr.. kadang2 hidup taklah seindah yg kita impikan...
nak redah dugaan dan cabaran tu lah yg payah.. hurmmm..
kena kuat semangat.

cikgu..
saya teringat..
penyanyi yg name usher tu..
sehari dia wat push up 3000x..
patutlah ade 8 pack...
fuh... sanggup dia..
3000x banyak tue..

Rashid said...

Hana
Hana.. eee takdelah. Gym kat umah je.. kat sini takada pula pusat gym… ishh boringnya..

Tengok juga ek? hhehe.. saya dah boleh baca le ain..

Rashid said...

Atan athen
atan. Kita buat yang termampu je k.. Kalau tak boleh badan macam amir khan tu.. macam salman khan pun jadilah.. haha!!

Rashid said...

blueCity
wah!! ni tentu miliki badan yang ideal ni.. kan kan..
Yang penting sihat badan hatipun tenang dan damai..

Rashid said...

Linda
eeeeeeeeeeee. Sebenarnya 100% saya dah agak … Linda pasti tengok.. kerna linda orangnya sentiasa ingin tau akan sesuatu ..

Rashid said...

Idalara
Betul tu kak. Duri akan menjadi lembut jua akhirnya jika kena sentuhan yang mendamaikan..

Rashid said...

ann friendly
uissssssssssss 3000X ? adoiiii…
Takper saya akan cuba buat 3001 kali ann.. nak buktikan … (Terus tarik kain selimut.. zzzzz)

aliadijamina said...

satu dua tiga empat lima enam tujuh lapan tambah lagi sembilan sepuluh...
ERkkk....dah habis...Alhamdulillah.

Catwoman said...

Salam Cikgu Rashid yg d`ingati....

Apa khabar? Lama sy tak jenguk Cikgu kat sini. Dah makan ke?

:)

LiNda said...

Oooo.. dah tahu erk !

Nazatul shima said...

momentum diperlukan untuk capai kejayaan...:)

Rashid said...

Alia

ishhh sepuluh je. adoii.. malas alia ni..

Rashid said...

catwomen

zyma..saya okey. baik baik je.

Camana kat negara orang? tentu bestkan..

zyma..terima kasih kerna 'ingati'saya..

Rashid said...

Linda

LInda.. alaaa bukan saya tak kenal linda.. kitakan dah kenal sejak zaman sekolah lagi.

Senyum je bila teringatkan linda panjat pokok .. dan sembunyi di balik reban .. kerna merajuk..

Rashid said...

Nazatul syima

Betul tu syima. Momentum yang penuh romantis..tenang dan damai..

Erieq said...

dulu saya rajin pergi gym.
sejak sakit pinggang terus stop pergi gym.

mr cekodok said...

nk juga pnyai badan yg berketul2 mcm tu.dh wt exercise,angkat dumbell,mnum whey milk.tapi xnaik2 jgak..putus asa dh.sigh -_-

Rashid said...

Erieq
haha!! sakit pinggang tu biasa je tu eriq.. itu tanda dia nak bagi otot ketul-ketul .. cam perut amir khan tu..

Rashid said...

mr cekodok

ishh jangan cepat putus asa. cuba terus .. hari ini buat 20.. esok 30 ..lusa 40 .. haha!! pejam celik pejam celik buka je mata terus terkejut.. body dah cam amir khan!

blueCITY® said...

cikgu,
mmg saya menten slim pun
lalalala...

huwaaaaa

Catwoman said...

Salam Cikgu Rashid.....

Yuhuuuuuuuuuu, Cikguuuuuuu!!!
Zyma dtg ni.....nak ganggu ketenteraman awam Cikgu!!!!
Hihihihihi......

Cikgu ni tetap yg best....
:)

Marzalina said...

ala...intan xleh tgk la klip tu...sini youtube kena block...tak bestnya...

Rashid said...

Bluecity

oooo iyake? nak minta petua mantain boleh tak biru? kongsi le ngan saya..

Rashid said...

Catwomen

uissss. dahh dahhhhhhhhh datang dah.. lariksssss..

Wah sejak balik oversea ini makin ... (jawab sendiri..) hehe

zyma, SELAMAT DATANG KE MALAYSIA..

Rashid said...

Marzalina

alaa kasihannya intan. Takper.. sabar je k.

Bagitau kat pengurusan sana. Dunia era global takkan masih nak sekat Youtube tu???

hehe ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search