Followers

05 February 2011

Rapatkan bahu dan samakan tumit kaki ..

Singgah solat asar kat  Masjid Al-Muktafi Billah Shah, Kuala Terengganu ..

Terpegun bila lihat ada 2 pancaran LCD kat dinding depan  ..




Terlintas kat hati… Alangkah baiknya kalau semua masjid ada kemudahan sebegini. Sungguh menarik sekali jika turut diguna semasa penyampaian kuliah agama, khutbah dan sebagainya.



Habis solat, melangkah keluar dari pintu masjid. Ternampak akhbar kat kaunter…  Akhbar  New Straits Times.  PERCUMA untuk jemaah  .. 

Aku ingatkan 1 hari je percuma. Masuk hari ke-2 dan ke-3  .. ada lagi surat khabar percuma disediakan. Pada hari ke-3 bukan saja New Straits Times tapi juga Berita Harian juga diberi  secara percuma ..

Wah!! Kaya betul negeri Terengganu …


 
nota: Maaf kerna terambil kedua-dua akhbar. Bukan sengaja tapi lupa baca arahan 'sila ambil satu sahaja'. hehe ...

18 comments:

.ima. said...

tau tape..kalau ade kmudAHAN cmnie, makin ramai yg tertarik nk dgr ceramah kan?

- jinggo - said...

salam cikgu
dari pengalaman saya.masjid dan surau hari ini mengalami proses penambahbaikkan yg sesuai dgn perubahan persekitaran...

mardhia yusof said...

bagusnya.
dah lama tak balek ganu.
rindunyaa.
skrg dah byk gak masjid pasang LCD skrin kan.

HonEyBuNNy said...

salam...wah bagusnya diadakan surat khabar percuma..tak payah beli..heheh...cikgu neh...ambil satu ja tau..heheh

HonEyBuNNy said...

salam...wah bagusnya diadakan surat khabar percuma..tak payah beli..heheh...cikgu neh...ambil satu ja tau..heheh

Cikgu Nurin said...

Betul la tu cikgu...ambil satu je, satu sokabor melayu, satu sokabor omputeh ..ha ha ha...

Betul, bagus kalau semua masjid menggunakan kemudahan sebegitu...

mommy otai said...

dtg trg kali ni ade tak gmbar rumah itu?

*wink*

*luv Syahnia* said...

best kan trgganu..
walau ain org selangor

sbb tunang skang kat ganu
trus jth cinta nak ke sana ;P

Rashid said...

ima
a’ahh ima. Moga masjid semakin makmur ..

Rashid said...

jingo
salam ..
Itulah yang terbaik kan jingo. Kena berubah ikut zaman .. kalau tak susahle nak tackle anak-anak muda .. orang tua juga ..

Rashid said...

mardhia yusof
yup!! alaa naper lama tak balik ganu madhia? dekat je kan ..

Rashid said...

Honeybunny
hehe.. iya .. maafle terambil 2 .. maklumlah saya nikan pantang tengok bahan bacaan ..

Rashid said...

cikgu nurin
iya jugakan .. maknanya saya tak tersalah le kan kerna ambil 2 ..

Rashid said...

mommy otai

ermm .. saya lalu jalan pantai le farah .. tak lalu jalan tuu ..

Rashid said...

luv syahnia
wah!!! romantisnya .. walau di mana saja tunangku berada kan ku sedia utk terbang ke sana ..

mardhia yusof said...

lening duk kat putrajaya..
dulu mmg stay kat k.ganu
tapi sampai spm je laa.
skolah tepi pantai.
;)

mardhia yusof said...

lening duk kat putrajaya..
dulu mmg stay kat k.ganu
tapi sampai spm je laa.
skolah tepi pantai.
;)

azza_irah said...

lama nya tak ke Terengganu..
rindu segala kenangan yang pernah wujud disana..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search