Followers

25 June 2011

Janda pun boleh bang ...




Petang tadi terdengar bualan DJ radio dengan seorang pemanggil.

DJ: Ni dari mana ni yob?
Pemanggil: Dari kelantan. Nak sampaikan permintaan le abang ..

DJ: Kedengaran sedih je suara ni .. kenapa ni?
Pemanggil: Saya boringle abang … Kalau boleh nak cari kenalan. Tak kira le siapapun. Umur berapapun saya tak kisah bang.

DJ: okey ..
Pemanggil: Janda pun boleh bang  ..

Lain macam je aku rasa bila mendengar kata-kata si pemanggil tu. Ada ke tiba-tiba je disebutnya, “janda pun boleh bang”. Apa ingat janda tu apa? Seolah-olah status janda itu telah meletakkan ia pilihan yang ke  … ishh ..

Maaf, telinga ini tak sedap mendengar suara yang memandang rendah kepada seorang perempuan yang berstatus janda ..

Terus-terang aku benci lelaki yang biarkan seorang perempuan itu bergelar janda kerana nafsu tapi hakikatnya tak mampu untuk berikan keadilan, tanggungjawab dan melindunginya.  Apatah lagi jika ia miliki anak-anak yang masih kecil .. tapi dibiarkannya begitu saja.  Tak pernah dijengahnya.  Tak pernah diambil pedulinya. Sempoi betul lelaki yang seperti itu.  Gila!. Sepatutnya  lelaki seperti itu  ditangkap dan dijatuhi hukuman buat kerja amal di rumah anak-anak yatim selama mungkin ..  5 tahun paling kurang!

8 comments:

zati embong said...

huhu.cakap dia cam terdesak sgt je 2.huhu.double meaning pn ada.

Afida Anuar said...

Perempuan ni, jangan dipandang pada status...janda atau dara, yang penting hati..cheewah;)

mardhia yusof said...

as salam cikgu..

bz ek..
isssk.
chenel radio kelate ke?
hmmm..apa la laki tuh.
jenis laki apa la..
mcm desparate sgt..
issssk..

Rashid said...

zati embong
yup! zati sayapun rasa gitu juga .. kasihan dia. Boring teramat le tu ..

Rashid said...

afida anuar
ermm hati .. hati afida camana ek? hehe

Rashid said...

mardhia yusof
Mar .. a’ahh le. Sibuk sikit seminggu dua ni .. mar ni cam tau-tau je ..

iya THR Gegar ..
Biasalah mar, bila boring sangat itulah jadinya ..

kakyang .. said...

assalammualaikum cikgu .. Terima kasih kerana prihatin dgn situasi itu .. Bagi saya itu kata2 beralaskan nafsu semata..

Rashid said...

kakyang
hmm hmm .. maaf kakyang saya luahkan rasa tak sedap hati je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search