Followers

06 August 2011

Bila isteri tak mau disentuh ... 18sx

Klik myMetro. Baca berita.

Kuala Lumpur: “Kita akan begini selamanya... tidur berasingan dan saya tak benarkan awak sentuh saya sampai bila-bila!”  Demikian tegas seorang isteri yang membuat ‘kejutan malam pertama’ kepada pengantin baru, sejurus melangsungkan pernikahan.


Terasa pelik dan hairan pula aku bila bacanya. Bagaimana boleh terjadi begitu? Nikah sudah tapi tak mau sentuh-sentuh .. apa kes ini?

Macam dalam filem hindi pula rasanya. Tapi kalau dalam filem hindi, memang pada mulanya ada penolakan jika si isteri itu dipaksa kahwin atau sekadar berkahwin kerana nak jaga hati ibubapanya. Kemudian lama-lama jika suaminya itu sabar dan tabah hati .. tunjukkan sifat penyayang .. selalu ceria dan gembirakan hati si isteri ..  nyanyi lagu cinta selagu dua.. macam dalam filem Dhadkan .. Akhirnya hati si isteri itu cair jua ..  kembali menjadi seorang isteri yang setia.

 Suami kena tiru cam ni kot ..

Tapi itu dalam filem .. kenyataannya? ia  tentu payah, sakit dan pedih  ..

p/s – banyak kali juga aku tengok filem dhadkan .. suka tengok kesabaran seorang suami melayan karenah isterinya yang masih ada hati dek cinta pertamanya pada orang lain .. akhirnya cinta suci kembali padanya.

10 comments:

Afida Anuar said...

wahhhh jiwang2 gitu cikgu rashid kat perenggan last tu.. he he;)

zati embong said...

huhu,berkahwin atas dasar apa diorg 2.huhu

man said...

sian suami dia...

eMMe said...

best ke Dhadkan? tak penah tgk lagik, boleh la saya tgk cite ni pasni...heeeee....

eMMe said...

hehehe..Cikgu! dah tgk dahh Dhadkan...A"ah best,,, hihihi...

Rashid said...

Afida Anuar
hehe.. takle jiwang. Sentimental je sekali-sekala ....

Rashid said...

zati embong
Entahle zati. Sukar nak fahaminya kan ..

Rashid said...

man
Begitulah nasib yang dialaminya ..

Rashid said...

eMMe
eMMe .. bestkan citer tu. Cinta pertama buatkan seorang isteri susah terima suami .. tapi akhirnya .. kembali pada suami jua.

mardhia yusof said...

wah..
boleh tahan romantika de amor ye cikgu..
hehe..

isk..nauzubillah..
abes tuh kawen utk apa?
bukan utk berkongsi kehidupan?
stakat utk status dalam surat nikah?
hmmm..dunia skrg neh..mcm2 benda jadi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search