Followers

15 October 2011

Lihat tanah terus nampak masjid. Insaf ..

Lama juga aku berfikir. Apa aku nak buat dengan tanah aku di depan masjid ini. Aku makin berfikir kerana baru-baru ini seorang kontraktor bangsa Cina nak beli tanah aku ini. Dia nak beli dengan harga RM65,000.00. Tapi dia silap orang. Aku tak terlintaspun nak jual tanah ini. Terus terang aku begitu sayang dengan tanah ini. Sayang kerana ia terletak di tepi jalan dan betul-betul berhadapan dengan masjid. Masa aku beli tanah ini dulu masjid ini tak ada lagi ..

Sejuk hati aku melihat tanah ini. Lihat tanah terus nampak masjid .. insaf beb ..


Keputusan telah diambil. Aku perlu usahakan sesuatu ..

Bayaran tambun tanah satu lori RM100.00
Tambun tanah 50 puluh lori harganya RM5,000.00
ermm .. boleh tahan juga harga tanah tambun sekarang ini ya. 


 bahagian belakang .. taman perumahan ..

Moga aku berjaya laksanakan sesuatu yang sedang berlegar-legar di kepala ini .. 

24 comments:

Lady Windsor said...

Wahh untungnya beli tanah dulu dan kini ada masjid...ok saya doakan apa yg Rashid nak buat dengan tanah itu berjalan lancar...

zati embong said...

semoga menjadi kenyataan dan d permudahkan.

Mardhia Yusof said...

bestnye depan tanah ada masjid..
apa plan?
buat rumah ek?
apa2 pun..smoga berjaya usahakn niat yg baik! ;)

Adylia Qarissa said...

nak buat jalan ker???

semoga Allah murahkan rezeki saudara dengan membuat amal sebegini :)

Rumah Kuning said...

bestnya. buat rumah kat situ..... tiap2 hari boleh jln kaki je pergi masjid.

Afida Anuar said...

Nak buat rumah dekat dengan masjid ke cikgu rashid? Alhamdulillah... mOga dipermudahkan apa jua urusan yang berlegar2 dalam kepala cikgu rashid tu;)

Rashid said...

Lady Windsor
Terima kasih lady ..

Rashid said...

zati embong
Jat .. moga dipermudahkan ..

Rashid said...

mardhia yusof
ermm .. nantilah kalau dah mula projek saya bagitau mar okey .. tungguuuuuu ..

Rashid said...

Adylia Qarissa
Jalan? tak lah .. ada projek sikit . InsyaAllah ..

Rashid said...

Rumah Kuning
Iyakan .. idea yang baik juga tuu ..

Rashid said...

Afida Anuar
fida .. tunggguuu .. tak nak bagitau nanti tak jadi. Nanti kalau dah mula projek tu saya bagitau .. hehe

SM said...

buat kolam ikan.

Shamsudin said...

rasanya buat rumahlah kot..sesuai..huhuhu

Shamsudin said...

rasanya bbuat rumahlah kot...

sue-ab said...

salam kenal...saya doakan en rashid dapat berbakti pada tanah tersebut denagns ebaiknya..sayang kalau dijual...

Ain Zulaikha said...

insyaAllah semoga berjaya :)

LadyBird said...

cikgu nak buat ape dgn tanah depan rumah cikgu tu?
kalau lady kan.. ade tanah.. lady nak buat taman bunga.. hehehe.. lady nak bela bintang sekali.. bela ayam..k ucing.. burung.. mesti best kan.. nyaman.. damai.. tenang..

Rashid said...

SM
kolam ikan? hehe .. ni tentu kaki pancing ni ..

Rashid said...

shamsudin
betul juga tu din ..

Rashid said...

sue-ab
hmm hmm .. saya tak akan jual sue .. sayangkan ..
salam kenal juga utk sue. oh ya terima kasih datang umah sy ..

Rashid said...

Ain Zulaikha
Terima kasih ain zulaikha atas doa .. (sedap je sebut nama penuh)

Rashid said...

ladybird
Tanah tu bukan depan rumah saya lady .. rumah saya tempat lain ..
wah!! macam-macam ek. Nak bela bagai .. (senyum saya)

.diannorhayati. said...

as long utk perkare yg baik. insyaAllah menjadi. aminnn :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search