Followers

11 January 2012

Aku bersama pelajar dirasuk jin


 sekadar gambar hiasan

Pagi tadi 9 orang pelajar histeria secara tiba-tiba di dalam kelas  ..
Seorang demi seorang dipapah ke surau sekolah ..
Jerit .. nangis ..
Jerit .. nangis ..

Seorang ustaz Darul Syifa dijemput ..
Aku iringi ustaz  ..
Aku perhatikan ustaz berkomunikasi dengan ‘pelajar’.  Pelajar tersebut meraung menangis.

“Mu datang dari mana?” (‘pelajar’ menunjukkan tangannya ke arah asrama)
“Keluar! pergi! Jangan ganggu budak-budak ni!”
“okey!! aku nak gi dah ..” (‘pelajar’ menjerit kuat)

“Panggil .. bawa sekali sahabat-sahabatmu!”
(Aku  bawa .. adoii sakit .. adoiii ..)

“Mu nak keluar dari mana? Dari kaki? okey keluar!!!”
“Ada lagi .. ni siapa ni? aku kata keluar!! keluar!!”
“Mu ni nak tipu aku .. aku kata keluar!  keluar!!!”

Jerit .. nangis ..
Jerit .. nangis ..

Rupanya ada ‘makhluk’ dari asrama yang datang ..

Akhirnya alhamdulillah. Semuanya reda. Pelajar beransur baik.


16 comments:

Nur Aischa said...

ya allah seram ohh :O paling lemah bila tgk org kena histeria mcm tu..

eMMe said...

takot...seram...kelakar pun yea... tapi tak mo gelak... kene baca doa ayatul kursi pendinding diri...

z said...

haishh sekolah asrama banyak je kes.huhu

Yatie Awang said...

asrama tak boleh dipisahkan dengan kes2 macam ni...itulah..kadang2 buat anak2 yg lain takut nak duduk asrama

CguJinggo said...

salam cikgu selamat tahun baru

Mardhia Yusof said...

ouh..ingatkn cikgu pon kena jugak..
hehe..
normal kalo kat skolah yg lama2..
mesti ada 'penjaga'nya..
alhmdlh..semua ok kn..rmai ke yg kena?

Afida Anuar said...

huhu, selalu gak masa kat sekolah dulu kejadian serupa ni berlaku. bila diingat2..seram pulak rasanya cikgu...

blog-tips-kurus said...

ada tak pelajar non Muslim yg terlibat?

*cikgu ngajar subject ape ye? :-)

Rashid said...

Nur Aischa
ermm .. ni mesti lemah semangat nii. Aischa tak boleh dekat ngan orang yang kena hysteria nanti berjangkit ..

Rashid said...

eMMe
Betul tu eMMe. siang hari kira okey .. kalau malam .. adoii seramm ..bayangkan sorang demi seorang meraung ..

Rashid said...

z
yup! ramai pelajar asrama yang kena ..

Rashid said...

Yatie awang
Pelajar pompuan yang biasanya kena .. entahle ..

Rashid said...

cikguJinggo
selamat tahun juga buat jinggo ..

Rashid said...

Mardhia Yusof
ishh .. mana ada mar ..
9 orang yang kena ..
seronok tengok ustaz berkomunikasi ngan ‘pelajar’ .. kalau mar ada bersama .. ??

Rashid said...

Afida Anuar
Afida nasib baik berlaku siang hari ..
saya pernah berdepan ngan pelajar kerasukan malam .. masa berkhemah ..

Rashid said...

blog tips kurus
Itulah .. pelajar non muslim tak terlibat. Pengalaman saya tak pernah jumpa lagi .

subjek sej .. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search