Followers

02 January 2012

Guru harus nampak segak ..


Esok sekolah dah mula buka ..
ishh kena tidur awal malam ni ..  
Esok pagi kena bersiap ..   
Sebagai cikgu ..  harus nampak segak ..

esok rasanya nak pakai baju warna ini kot .. bertali leher merah ..


p/s - Cuti sekolah sebulan rasa sekejap je ..  hehe

16 comments:

azahrohaizah said...

selamat tahun baru dan selamat memula kan tugas mendidik anak bangsa


*necktie merah atau marron sesuai sgt dgn kemeja kaler putih atau kuning air*

Afida Anuar said...

wahhh mesti cair ni anak2 murid tengok, hensem sangat! eh maksud saya cikgu dalam gambar tu... kekkkeke...

Rumah Kuning said...

semestinya....cikgu mesti segak.

ashrafi said...

Selamat balik sekolah. Hehe

Mardhia Yusof said...

amboi amboii..
abes lah student tak ley fokus..
ahahah..
mmg cikgu kena sentiasa kemas kn, mcm pramugara T_T

stuju dgn kak azah, kalo necktie merah dgn baju hitam pn ok jugak..eh, kerja cikgu boleh pkai kemeja hitam ke?

nurkaloi said...

hahah selamat kembali bertugas
no holidays

Rashid said...

azahrohaizah
Terima kasih azah ..
owhh iyake azah. nanti saya cuba pakai necktie merah sama kuning air ..

Rashid said...

afida anuar
haha!! strategi untuk pikat pelajar agar fokus dlm kelas.. belajar sungguh-sungguh ..

Rashid said...

Rumah kuning
Takdelah cikgu .. saya biasa-biasa je. kadang tuu sempoi simple je ..

Rashid said...

ashrafi
a’ahh bila segak pelajarpun fokus pada apa yang kita ajar ..

Rashid said...

Mardhia Yusof
Mar.. Bila kita berpakaian kemas .. keyakinan makin bertambah. Pelajarpun suka ..
Pelajar sekarang ni memang teliti prihatin .. dia boleh bagitau .. “owhh cikgu baju baru hari ini .. cikgu kasut baru .. cikgu pin necktie cikgu beli kat mana ..”

Rashid said...

nurkaloi
yup! dah abis cuti daaa ..

Mardhia Yusof said...

ahahaha..
sy pon pnah usik lecturer dlu..
"baju baru ke??"teringat lak time study dlu..
"lawa kasut doktor"..hehehe..
kdg2 student memang teliti perhati cikgu..sbb mmg cikgu sorg je kat depan! aha.
ada kwn sy lagi dasat..semangat duk kat meja plg depan sbb lect tuh hensem..and kwn sy slalu senyum je..aduhaii..seb baik lect tuh da kawen..;p

cik jue tomey said...

wow.....so cute..model tu lah..klu cikgu tak taulah lg cmana rupa nya..cute jgk kot pki cmtu.hakhak...chaok2...teruskan misi mendidik budak2 kecik yg comey..

LadyBird said...

salam cikgu...

selamat kembali ke sekolah :D

nazirah said...

bukan cikgu nye.. sume yg bekeje kot hee. ape pun slmt kmbli ke sekolah cikgu huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search