Followers

22 February 2012

Nak aku berbisik manja kat nurse

Beberapa hari lagi aku akan ke RSAT (Rumah Sakit Angkatan Tentera) .. nak kena cucuk ambil darah. Pemeriksaan darah, air kencing dan x-ray. Semua ini perlu dilalui untuk penyambungan perkhidmatan aku sebagai pegawai dalam Rejimen Askar Wataniah.

Sebagai pegawai askar Wataniah, 4 tahun sekali aku perlu melalui pemeriksaan ini semua. Perlu lulus pemeriksaan. Tentang bab x-ray tak jadi hal punya. Bab ambil air kencingpun tak jadi hal .. Tapi bab cucuk ambil darah ni ..  adoii!!  ishh ishh .. bukan aku takut .. geliiiii  le…


Ada terlintas juga kat dalam kepala aku ..  Aku nak nurse pompuan je yang cucuk ambil darah kat lengan aku. Sebab nurse pompuan ni cucuk lembut je. Satu lagi supaya senang aku nak berbisik  manja kat nurse supaya cucuk jap je. Atau cucuk je kat jari manis. Ambil darah setitis dua je dah le .. tak payah sampai berbotol-botol seperti mana peraturan penyambungan perkhidmatan yang aku lalui sebelum ini.  Bolehke cam tu? hehe ..

26 comments:

Adylia Qarissa said...

hihiii..ada unsur gatal ;p

eMMe said...

Cikgu..kalo dah takut kene cucuk, mcm2 la alasan dia, hahaha...

erienz said...

wah takut jarum yer...

Irfa said...

huhu..belum cucuk dah jerit.sayalah tu ;)

hahahha..gelak tgk muka budak dalam gambar itu

Rumah Kuning said...

tak sakittt. macam kena gigit semut je. hehehe

azahrohaizah said...

Alololo comel nya....
!
!
!
!
!
!
!

budak kat dalam gambar atas tu..heheheeh

zati embong said...

amboi,kalau cm2 dicucuk berkali2 sanggup ni?hihi

Fifi Rahmat said...

saya klu bab injection amek darah berbotol2 mmg dah biase sampai lali. selambe je tgk nurse sedut darah. hahaha

niesa said...

macam kena gigit semut je...anggap je la jarum tu invisibel

pB said...

pernah derma darah tak ?

Hanif said...

kekekeke..


Salam kenal dan follow!!
Jom exchange bloglist!!!
http://hanifidrus.blogspot.com/p/bloglist-hanif.html
Sila letak komen setelah exchange bloglist..
Thanks yekkkk!!!

LadyBird said...

cikgu takut darah habis ek?

ke cikgu mmg penakut jarum? :P

hihihih

Rashid said...

Adylia Qarissa
hehe .. unsur kegatalan ek? .. sekali sekala kan adylia ..

Rashid said...

eMMe
eMMe bukan takut .. geli .. (iyake? tak baik bohong. sebenarnya ... psstt .. )

Rashid said...

erienz
Mana ada? mana ada? ..

Rashid said...

irfa
irfa ni tentu ngalahkan budak lelaki tuuu .. punyale takut dia ..
Irfa saya pertama kali tengok budak tu memang gelak je ..

Rashid said...

Rumah kuning
cikgu .. semut besar .. boleh demam punya kes ..

Rashid said...

azahrohaizah
Memang comel kan .. cuba perhati budak pompuan tu. Penuh makna renungan dia ..

Rashid said...

zati embong
a’ahh kan zati. sejuk je ..

Rashid said...

fifi rahmat
uiss iyake fifi? wah ini dah boleh jadi dr ni .. kalau saya tengok jap je jarum tuu .. kemudian tengok lama muka nurse .. haha!! gurau jer .

Rashid said...

niesa
invisible?.gelak je saya ..

Rashid said...

pB
pernah pB .. sekali je. Masa kat UKM .. itupun dua kali nurse cucuk ambil darah. Lengan kiri kemudian lengan kanan. Nurse kata darah lengan kiri tak keluar banyak .. dicucuknya lengan kanan pula. Adoiiii … ituje le pengalaman derma darah .. pengalaman tengok orang derma tu banyak le.. ;)

Rashid said...

Hanif
Terima kasih .. nanti saya ke sana k ..

Rashid said...

LadyBird
psstttttttttttt .. janganle cakap kuat-kuat lady. kita-kita je dah le .. simpan rahsia tu!!

Fuhpixel said...

rasenye kalau gadis comel cucuk, tak rase ape kot.. hehe

Rashid said...

Fuhpixel
hehhee.. gelak saya .. rasanya jawapan ni penuh jujur dan ada benarnya!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search