Followers

05 April 2012

"Cikgu .. jap je. saya nak pergi tukar ..."




Aku melangkah menaiki tangga menuju ke kelas Tingkatan ‘5 Mawar’. Terserempak dengan 2 orang pelajar perempuan dari kelas 5 Mawar  yang sedang menuruni tangga.

“Ni nak kemana ni? masuk kelas!!” aku kuatkan sedikit suara.
“Cikgu .. cikgu saya nak ke tandas cikgu ..” salah seorang bersuara perlahan.
“Tandas? kan tadi masa rehat. Kenapa masa rehat tadi tak pergi!! Cepat sikit!!
“Cikgu .. jap je cikgu. Saya sebenarnya uzur cikgu .. nak pergi tukar ..” ujar pelajar tadi. suaranya agak perlahan.

Aku terkesima. Nak tukar ???

10 comments:

azahrohaizah said...

hehe begitu lah cikgu budak2 sekarang..nasib baik ckp masih berlapik, .....ada tu selamber badak jer....

Rumah Kuning said...

takde perasaan malu langsung. zaman saya sekolah dulu, punya le pucat2 bimbang takut ada orang tahu setiap kali "datang bulan"

4feet8 said...

tapi arwah abah sy paling sporting..sebab tolong belikan pad utk anak2 perempuannya..

Eri-chan said...

saya sekolah perempuan dulu.

Rashid said...

azahrohaizah
a’ahh. Dorang lurus kot ..

Rashid said...

rumah kuning
hehe ..

Rashid said...

4feet8
Bukan senang kan nak dapat ayah macam tu ..

Rashid said...

eri-chan
sekolah perempuan camana agaknya iya? tentu riuh ..

Nurrul said...

tak segan langsung jujur ajar kata dekat cikgu gtuh..
Aishh !

Hanif said...

Penyakit perempuan bro...heheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search