Followers

10 June 2012

"Isteri saya selalu balik lewat malam .."




Jam 5.45 petang. Tengah memandu kereta - dengar radio. Dengar sembang santai antara DJ radio dengan pemanggil ..

Pemanggil : Assalamualaikum kak ..

DJ Radio: Wa’alaikumussalam .. sapa ni?

Pemanggil: Saya ni kak .. Azman.  Kak .. saya ada satu masalahlah kak. Masalah isteri saya ni. Dia ni selalu keluar rumah dan selalunya balik lewat malam .. selalunya jam 10.00 .. 11.00 malam ..

DJ Radio: ishh tu masalah tu. (gelak ..) Macamana boleh jadi begitu? Ni ada tak bagi nasihat kat isteri ni?

Pemanggil: Ada kak .. selalu bagi nasihat kat dia tapi dia tak berubah. Masih balik lewat malam .. (gelak)

DJ Radio: hah! bahaya tu (gelak)

Pemanggil: Satu lagi kak .. tentang saya kak. Sebenarnya saya juga selalu lewat balik rumah .. biasanya jam 1.00 .. 2.00 pagi kak .. (gelak)

DJ radio: aaa gitu pula ya. Ni dah dikira masalah ni .. (gelak)
Pemanggil: Ya kak. Masalah rumah .. (gelak)

Aku kerutkan dahi. Terasa pelik. Nak ketawapun ada ... Pelik bila si pemanggil (si suami) asyik gelak je semasa ceritakan masalah rumahtangganya. Bagi aku, isunya kedengaran agak serius, tentang isterinya yang selalu keluar rumah dan balik lewat malam. Tapi si pemanggil (si suami) boleh lagi gelak tuuu … ??? ..


14 comments:

blog-tips-kurus said...

shif malam ke??

Rumah Kuning said...

suami pun selalu blk lambat. memang serasi la tu..... hehehe

dee said...

haah kan.pelik gak. isk3

Rashid said...

Rumah kuning
a'ahh cikgu .. gitu le timbalnya. adoii ..

Rashid said...

blog-tips-kurus
rasanya tak. suami diapun sama je tu. Itulah jadinya ..

Rashid said...

dee
dunia makin sakit dee .. manusianya lagi sakit. Parah ..

Lady Windsor said...

dua kali lima je lah suami isteri macam tu...macam2 kisah rumahtangga ni ya..

Marya Yusof said...

As salam Tuan Rashid,

Org mcm ni pun ade kan...mmg tak sangkal lg...pelik! :)

Salam perkenalan :))

Hanif said...

macam2 hal yek....hehehehe

Mardhia Yusof said...

yelah..takkan la nak cerita psl dalam kain directly kan..
gelak2 tuh besenya nak cover je..
tambahan plak,lelaki..
psikologinya,kalo perempuan..air mata adalah teman baik..itu pasal la asyik nanges je! hahaha..*tengok,sy pun gelak,adeh*

Rashid said...

lady Windsor
hehe .. iyakan lady. Masing-masing ikut hati ..

Rashid said...

Marya yusof
wassalam ..
Itulah kan marya ..

salam kenalan juga utk marya.. terima kasih..

Rashid said...

hanif
yup! risau juga ngan keadaan manusia kini ..

Rashid said...

Mardhia Yusof
Betul tu mar. Orang laki kan ada egonya. Masih boleh gelak walaupun sedang sakit ..

p/s – tapi mar jarang nangis kan ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search