Followers

16 July 2012

Telur apakah ini? Pakcik dan telur ..


Telur apakah ini? ishh ishh banyak pula tuuuu …

Kedengaran suara agak riuh. Aku terus keluar melihat apa yang berlaku. Rupa-rupanya sekumpulan pekerja sekolah sedang bermain dengan telur. Telur berwarna putih terang, ada yang bulat dan ada yang agak membujur itu dikatakan adalah milik ular tedung. Oleh itu misi  ‘menjejaki ular’ telah dilakukan. Ular itu dikatakan sedang berteduh di bawah pokok-pokok bunga … 

Misi mencari ular ini diketuai oleh si pakcik ‘tukang kebun’. Pakcik ‘tukang kebun’ berbaju merah menyala kelihatan tak sabar nak dapatkan ular ..  nak tergelak aku melihat telatahnya … kelakar abiss!! Adake dengan selamba je dia terus membelek-belek, mencabut pokok bunga dengan tangan tanpa beralas walaupun dah ditemuinya telur-telur ular itu …

Dan yang makin suspennya .. pakcik 'tukang kebun' tu adalah  'rabun jauh'.. alamak!!

Dan hasilnya … 


Aku sekadar merakam gambar je .. tak nak masuk campur ..  jauh sekali nak membelek-belek pokok bunga macam pakcik 'tukang kebun' tuuu ..  dengan tangan pula tu ..  tak kuasa aku .. hehe

8 comments:

eMMe said...

telur ular!
eeee! geli tak mo tgk lelame...

dee said...

owhhh! keseraman!

rumah kuning said...

takutttt. blk dulu lah...

Iefa Ujang said...

eeee . . . geli tgk .

Rashid said...

eMMe
gelii .. hehe

Rashid said...

dee
seram ke? biasa je tuu dee. tak seram pun ..

Rashid said...

rumah kuning
haha!! cikgu ni penakut ni!!

Rashid said...

iefa Ujang
geli gelemang ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search