Followers

05 September 2012

Muka orang yang belum kahwin nampak sengsara ...



Kelmarin, nengok TV, Selami Jiwa bersama Dr. Fadzilah Kamsah, Motivator terkenal tanah air.

Rakaman dibuat dalam studio, bersama para penonton yang turut diberi peluang bertanyakan soalan kepada para jemputan. Tajuk perbincangan kali ini lebih kepada soal jodoh pertemuan … Bertambah seronok apabila Azwan Ali menjadi tetamu jemputan. Bersama seorang lagi wanita …

Azwan Ali – siapa tak kenalkan? Semburan pedas, sentap dan spontan selalu je keluar dari mulutnya. Selalu juga dicemuh kerana aksi dan gayanya. Tapi bagi aku, Azwan Ali ada kelainannya. Di balik itu semua, Azwan Ali berjaya buatkan  aku ‘rasa lucu’, ‘tercuit’ dan ‘terhibur’ dengan kata-kata spontan pedas bersahajanya itu. (Tengoklah dalam Master chef baru-baru ini. Bestkan Azwan Ali. Dia penghidup suasana …)

Ohya berbalik kepada program ‘Selami Jiwa’ tadi, Satu ketika, seorang penonton lelaki di studio bangun bertanyakan soalan kepada Dr. Fadzilah. Lebih kurang begini le soalannya.

Penonton: “Dr, saya ada satu soalan… Mengapakah orang kita ramai juga suka berkahwin dengan orang luar. Tak cukupkah dengan orang tempatan?

Dr. Fadzilah: “ Sebelum tu nak tanya .. ni yang bertanya soalan ni dah kahwin ke belum?”

Penonton: “Belum lagi ..”

Dr. Fadzilah: “oooo padanlah. Bila tengok rupa tuuu macam sengsara je ..hehe ..”

hahaa!!! tergelak  aku bila dengar jawapan Dr. Fadzilah Kamsah yang spontan tu. Tersipu penonton lelaki tu.

Persoalannya, “Betulkah muka orang yang belum kahwin ni nampak sengsara je sebagaimana kata Dr. Fadzilah Kamsah itu? Walaupun nampak dia bergurau tapi rasanya ada benarnya jugakan?  hehe ..

p/s – rakan-rakan blogger yang belum kawen tu kena tengok rupa kat cermin okey. Cuba perhatikan betul-betul .. Betulke, “Muka orang yang belum kawen ni nampak sengsara jeee …”


10 comments:

DekNie said...

mendalam maksudnya tu..balik ni, kene cermin muka la nampak gayanya...hehhee

dee said...

itu sangat makan dalam. hahaha

pB said...

pB datang melawat

Hanif Idrus said...

Hehehe.....

Irfa said...

dato fazilah ni mmg selalu buat saya gelak

Rashid said...

Deknie
hehe .. bila bercermin tentu senyum sorang sorang ..

Rashid said...


dee
‘ahh dee .. lain kan ..

Rashid said...

pB
Terima kasih pB ..

Rashid said...

Hanif Idrus
Hanif .. ni tentu kena niii …

Rashid said...

irfa
yup! saya suka cara dan gaya dia .. selalu buatkan saya gelak ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search