Followers

15 August 2013

Suami belasah isteri dalam lif



Malam tadi tengok ‘ijab dan qabul’

Saat kenalan awal … seorang lelaki menghampiri wanita …
Beri bunga ... ditolak
Beri bunga ... ditolak
Beri bunga lagi ... ditolak lagi
Tak putus asa ... terus beri bunga .. ditolak lagi
Hari berganti hari ... beri bunga ... tak dihargai
Beri bunga lagi ... dibalas dengan renungan tajam
Bunga terus diberi ... masih lagi ditolak
Bunga diberi lagi ...  
Akhirnya bunga diberi diterima dengan senyuman

Kisah ini sungguh menarik …
Mendalam sungguh maksudnya …

Namun seringkali yang berlaku hari ini …
Bila dah dapat dan hidup sekian lama bersama …
Bukan lagi bunga yang diberi tapi tumbukan, lempang dan sepak terajang …


 

13 comments:

dee said...

dah tak sayang. :(

||aLeaSaRa|| said...

kak lea pun memang pelik tengok pasangan sekarang ni,tak kira dah lama kawin atau yang baru...masing2 dah tak reti control emosi huhu...

salam aidilfitri ye ^^

Irfa said...

salam syawal cikgu ;)
mmg sedih tgk video tu'
sian tgk anak2 yg ketakutan lihat mak kena pukul..boleh jd trauma

Rozita said...

lelaki la tu..isteri sll jd mangsa kan..kan..

Rashid said...

dee
yup! kasih dah tak ada .. sirna ..

Rashid said...

Aleasarah
Mereka ‘jatuh cinta’ .. terjatuh ..

terima kasih, salam juga utk alea ..

Rashid said...

Irfa
hmm hmm .. tentu mengigau budak kecil tuu ..

Rashid said...

Rozita
Betul tu. Memang isteri @ orang perempuan yang selalu jadi mangsa. Lelaki dah hilang ‘amanah dariNya’ ..

Rumah Kuning said...

kesian....tak tahu nak cakap apa.

mommy otai said...

Dasar penjahat!!xsuke!!
Slm mubarak ,peace!

Rashid said...

Rumah kuning
iyakan cikgu ..

Rashid said...

mommy otai
senyum saya kat farah ..

Rose Azadir said...

Hi…saya blogwalking kat sini. Jemput datang ke blog saya yer http://ibu2ahmad.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search