Followers

27 June 2017

Hari raya ke-2 – didatangi sekumpulan jejaka handsome.




Bunyi deruman motor. Berhenti depan rumah. Aku terus keluar. Tengok. Masih tak cam.

“Assalamu ‘alaikum cikgu”
“Wa ‘alaikumus salam .. oooo ingatkan sapa tadi. Rupanya jejaka-jejaka handsome. Masuk … masuk .. ”
“hahaha. Cikgu ni …”

Lama tak jumpa pelajar-pelajar ini. Mereka bekas pelajar tingkatan 5. Rasanya 4 atau 5 tahun lepas. Tak sangka mereka datang beraya rumah tahun ini.

Borak-borak. Bangga sebab mereka dah berjaya. Ada yang telah bekerja di Kementerian Pertahanan (MINDEF) bahagian pergajian, ada yang baru habis belajar kat U .. ada yang sedang mengikuti kursus akhir Programming Komputer kat Cyber Jaya, ada yang ambil bahagian engineering .. bahagian biologi .. apa ntah, nak sebutpun payah … hehe.

Masuk je dalam rumah, salah seorang tanya:
“Cikgu, cikgu kenal tak sapa ni” (sambil tunjuk kat Edie)
“ishh sapa tak kenal ... Shah Rukh Khan ... (semua pakat ketawa). Dulu kat sekolah, aku selalu panggil Edie ni Shah Rukh Khan.
“Tuu cikgu .. (tunjuk kat Shafie)
“Tuu Aaron Aziz ...” (semua ketawa lagi) – Shafie memang aku panggil dia Aaron Aziz masa sekolah dulu. Sebab dia ada iras.


Rasa seronok betul berbual dengan mereka. Hampir 1 jam mereka kat rumah.
Masa nak balik, aku bagitau, “Jangan lupa datang rumah cikgu lagi. Tapi rumah baru cikgu la. Jangan mari sini pulak”
“Okey cikgu. Mesti pergi cikgu. Rumah besar cikgu tuuu …”
“Mana ada … kecik je ”

“Cikgu .. saya selalu baca facebook cikgu. Suka baca. Ada tuu kisah sedih cikgu … 20 tahun tak jumpa ... cikgu naik flight gi Sabah …”

Aku senyum je …


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search