Followers

09 May 2008

Kisah dua orang kaya ngan pemandunya

Suatu hari ada dua orang kaya sedang duduk di cafe, sambil menggosip pemandunya.

Orang kaya I: “Hei, kau tau tak, pemandu aku ini bodohnya setengah mampus ! Kalau kau tak percaya cuba lihat nie.”

Terus dia panggil pemandunya si King Kong “King Kong, ini 10 ringgit, pergi ke kedai kereta, dan belikan aku Mercedez.”a

King Kong pun menjawab dengan sopan, “Yes Sir !! Right A way !!”
Dengan pantas terus ke kedai kereta.

Orang kaya I itu beritahu ke temannya, “Nampak? Apa aku cakap….dia buat betul-betul”

Orang kaya 2: “Haha….itu belum apa-apa, kau nak tengok, pemandu aku lagi teruk dari itu. Biar aku tunjukkan pada kau.” Terus orang kaya 2 memanggil pemandunya Rambo.

“Rambo, pergi ke rumah aku, cuba lihat sama ada aku ada kat rumah ke tidak ?”

Rambo: “Yes Sir !! Right A Way !!” dan dia terus cabut ke rumah tuannya.
Orang kaya 2 beritahu kepada temannya tadi, ” Nampak apa yang aku cakapkan ? Dia tak ada otak untuk berfikir, mana boleh aku ada di dua tempat yang berbeza dalam satu masa.

Tidak berapa lama kemudian, kedua pemandu itu bertemu di jalan.

King Kong: “Ehh you know, my boss is very stupid laaaahhh. Dia bagi aku 10 ringgit dan suruh aku beli mercedez di kedai kereta, mana boleh ?? Kau kan tahu sekarangkan hari minggu. Semua kedai kereta tutup!!”

Rambo: “Kau fikir boss kau stupid ha? boss aku lagi stupid!! Adake dia suruh aku balik rumah lihat, apakah dia ada di rumah atau tak…..Padahal dia kan boleh check sendiri. telefon je la ke, sms je ke…

No comments:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search