Followers

19 December 2009

Bila cinta tak lagi untukku ...


Bukan senang untuk kita menyukai sesebuah lagu. Ini kerana tak semua lagu kita akan suka mendengarnya. Apabila kita menyukai sesebuah lagu, itu tanda kita gembira mendengarnya atau mungkin juga kita sedih mendengarnya. Apa yang pasti kita ingin mendengarnya berulang kali.

Tapi rasanya lagu itu kita akan suka mendengarnya kerana kita tertarik pada lirik, irama dan muziknya .. mungkin juga kerana suara penyanyinya. Mungkin juga kerana ia ada gambaran kisah yang pernah kita lalui atau sesiapa saja yang kita kenali melaluinya. Semua itu boleh membuatkan kita suka pada sesebuah lagu.

Tapi yang pasti kesukaan kita pada sesebuah lagu itu akan hadir dengan sendirinya. Ia datang tanpa kita sedari…

Beberapa hari yang lalu, aku sempat menonton sinetron TV3 Tasbih Cinta dan lagu temanya begitu menarik sekali bagi aku. Ya, aku suka lagu itu. Akupun tak tau kenapa aku sukanya.



Lirik lagu..

Semula ku tak yakin
Kau lakukan ini padaku
Meski di hati merasa
Kau berubah saat kau mengenal dia

Bila cinta tak lagi untukku

Bila hati tak lagi padaku
Mengapa harus dia yang merebut dirimu

Bila aku tak baik untukmu
Dan bila dia bahagia dirimu
Aku kan pergi meski hati tak akan rela

Terkadang ku menyesal
Mengapa ku kenalkan dia padamu

Tempohari semasa berkursus, sempat berborak dengan salah seorang kenalan blogger kat ym. Katanya aku dah hampir dengan rumahnya. Minta aku snap akan rumahnya. Kalau betul ... ermm akan dapat hadiah. hehe ..



Aku snap sebuah rumah ... walau tak pasti adakah ini rumahnya. Tapi gerak hati ini terdetik pasti.


42 comments:

Anonymous said...

cntik jgk rmh tu..
tp rmh siapa yer..
special jer...:P

Cikgu Adham said...

salam.. slmt menyambut maal hjrah..
uh uhu h mantap cikgu... lama sungguh x dgr cerita... kawe xtau la sempat ke x jumpa cikgu rashid.. nk call pun sebab hilang no hp cikgu rashid.. kalo cikgu still ada no hp kawe, tolong sms kawe... sebab kawe akan berangkat ke KL isnin 21dis ni... 26 dis ni kawe akan ke johor sebab ada majlis penting dlm idup kawe heh heh..

harap sungguh nk jumpa cikgu rashid sebab lama juga kita tok bual2.. heh heh.

jazakallah

SuFy said...

suka jg lagu tuh...:) best kan..heee...

nobuta said...

arap3 kena la gamjbar umah tu huhu

mountdweller said...

Salam Rashid.

Selamat Pulang dengan ilmu penuh di dada.

Uncle doakan gambar rumah yang diambil itu betul dan dapat hadiah he..hee...

Zyma Saad said...

Salam Cikgu Rashid....

Amboi rumah siapa tu??? Cantik la.

Nanti cikgu dtg Alor Setar, jgn lupa snap gambar rumah sy pulak. Snap bumbung rumah pun takpe. Hihihi...

;)

Rashid said...

Anonymous

uisss.. rasa cam kenal je anonymous ni. betulkan..

me ..

Rashid said...

Cikgu Adham
Biasalah adham. Kita ini musafir ..
InsyaAllah ada ruang, masa dan ketentuanNya pasti kita akan jumpa.
Ke Johor? ermm.. TAHNIAH!!!!!! saja tiba-tiba nak ucapkan tahniah! harap ia jadi kenyataan yang baik.

Rashid said...

Sufy
hmm hmm memang best sufy.
aaaaaa tentu ia ada apa-apa utk diari sufy. kan sufy..

Rashid said...

nobuta
Keyakinan itu bila datangnya dari hati … insyaAllah ia benar..

Rashid said...

mountdweller
salam uncle.
Terima kasih uncle atas doa. Saya akan manfaatkan ilmu yang ada.
Tentang rumah itu.. hehe. tak taulah.. rasa ia betul kot.

Rashid said...

zyma saad
Rumah salah seorang kenalan blogger.. zymapun kenal ia.
Alor setar? okey. nanti saya snap. Snap gambar seorang gadis ayu berbaju kurung biru, berselindang biru, berkasut biru … di tepian pagar berwarna biru. Rumah juga berwarna biru.. hehe

ALRIS said...

Assalammualaikum ww,
Saya tahu dikit, cewek dalam video klip itu namanya Carissa Putri. Carissa terkenal melalui film AYATT-AYAT CINTA.
Salam persahabatan dari Jakarta.
ALRIS

Zyma Saad said...

Rumah siapa ekkkk,Cikgu? Sy takde idea nak teka la. Rumah Kak Tie (Kayteezie`s Blog) ke?? Atau rumah Cikgu Rashid snediri....huhuhu.

Anonymous said...

hehehe...
me?anonymous...jeng jeng jengg...

blueCITY said...

salam cikgu,

mmg lagu tuh best pun
dah dengar
heeeeeee

jeng jeng jeng
rumah i tak sebesar tu la
huuuuuuu

Liyana said...

wah, blogger dekat dengan umah

Arianni said...

Salam,

Selamat kembali dr berkursus.. semoga dpt dimanfaatkan ilmu itu sebaik mungkin..Insya Allah
Harap2 gerak hati awk betul tentang rumah tuu..

Rashid said...

Alris
wa’alaikumussalam..
Iyake alris. Saya tak tau nama cewek itu. Nama cowok itu semuapun saya enggak tau..
Apapun terima kasih alris kerna bagi namanya.

Salam juga dari saya.. dari Malaysia untuk Jakarta.

Rashid said...

Zyma saad
Rumah kak tie? hehe.. bukanlah. Rumah sayapun bukan. Itu rumah blogger kat Terengganu k..

uiss sampai gitu sekali nak tau ek.. ahakss!!

Rashid said...

Anonymous
dushhh dushhhhhhhhhhhhhhhhhh!!! ngan lembutnya.. kena tak kena..

Rashid said...

bluecity
salam juga ..
yup best je lagu tu..
wah!! jeng jeng jeng juga ek..

adoiii saya yang snap pun rasa suspen je.

Rashid said...

Liyana
Liyana, taklah. Blogger tu kat Terengganu. Saya pula Kelantanese..

Rashid said...

Arianni
salam ari..
Terima kasih ari. Jika ari kata betul rasanya akan lebih betulnya..

LiNda said...

wahh... ada lagu...

uhuk ! uhuk ! ini mesti ada apa-apa kan..kann...kann...

hehehe

nurayunni said...

lagu bez...minat giler..
siap bt ringtone lg..huhu

ryann said...

dah lama suka lagu ni. sederhana dan indah

Rashid said...

Linda

Mana ada nangis.. ishh.. tak mainlah nangis nangis. Orang laki mesti kuat k.. Gagah Perkasa.






uhuk uhukk!!... selsema pula..

Rashid said...

Nurayunni
Yup! best gilerrrrrrrrr…
wah siap ringtone tu. Ni mesti ayunni sorang yang romantis ni..

Nak wat ringtone juga le.

Rashid said...

ryann
ermm.. betultu. Sederhana dan indah. Simple je tapi memikat rasa.

dah lama dengar ek? alaa saya baru je beberapa hari suka.. dan masih suka dengarinya di kala ini.

p/s - sekarangpun sedang mendengar lagu ini ..

MaizaC'Joe said...

Salam Rashid

Bila cinta tak lagi untuk ku... moga cinta kita semua sentiasa ada.. jangan menyesal.. mendayu betul lagu nie... emm... sedih plak tue, bila di amati satu persatu lirik dan melodi.. Dalam perhubungan.. yg penting percaya, setia, hormat, kasih sayang.. moga ceria dan sentiasa bahagia selalu..
ehem..ehem.. rumah sapa tue.. hee..

-maiza-

DUN Behrang 2020 said...

Suka gak dgr lagu tu walau takde kena mengena dalam hidup...tp bg yg ada kena tu sabor je la ye...bunga bukan sekuntum biar bunga tu takkan sama ngan bunga lain2...bunga lain pun 'harum' gak...hihihi!

Rashid said...

Maiza

Betul tu maiza. Indahnya perhubungan yang berlandaskan kesetiaan .. dan ikhlas.. terima seadanya.

ehemm ehemm rumah sorang kawan blogger. Maizapun kenalinya..

Rashid said...

DUN Behrang

hehe.. bunga lainpun harum juga. wah motivasi yang hebat. Teringat masa sekolah tingkatan 6 dulu.. motivasi utk terus study hard lupakan perasaan demi Universiti..

ILA said...

hanya sekelumit senyuman melihat entry mu ini..
smoga damai selalu:)

Marzalina said...

lagu ni..lirik dia menarik..ada apa dgn lagu...?

p/s: rasa mcm dah komen haritu..tapi x ingat pulak komen apa..huhu..sebab mcm x masuk ja kat sini.

Rashid said...

Ila

TErasa untuk ikut senyum sama. Sama ila..

Rashid said...

Intan
ermm ada apa ngan lagu? tak de apa-apa. Saja suka dengarinya. layanzzzz..

p/s - intan ni tentu terlalu byk fikir ni. Fikir apa ni????

nadxoxo said...

saya suka lagu ni! :D

Rashid said...

nadxoxo..

saya juga nad.. suka sangat..

helena's said...

lagu ni sedih ..sedih..

Rashid said...

helena

ermm.. best pe helena lagu ini.

Sekadar dengar je... sikitpun tak sedih(sambil kesat air mata..)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search