Followers

23 December 2010

Ramainya anggota tentera datang rumah aku

>>>>> Sedang aku duk berkemas barang di rumah, tiba-tiba aku tengok ramainya anak-anak buah aku (anggota tentera kat kem) datang ke rumah – nak tolong aku kemaskan barang. Mereka datang untuk tolong aku!!  Bagusnya diorang ni <<<<<

Aku buka mata perlahan. Amati sekeliling. Sunyi je. Laaa aku mimpi rupanya. Mimpi askar lagi. Mimpi anak-anak buah aku. Terus tengok jam di dinding. Dah pukul 9.30 malam. Aku terlelap rupanya tadi. Terlelap selepas solat maghrib ..   uisss .. rugi-rugi  ..  rugi masa ..  aku terus bangun – mandi, solat, buat kerja sikit.

Kenangan bersama anak-anak buah ..  tahun 2008. Walaupun perangai ada gila-gila sikit tapi tak pernah ingkar perintah ..


Pagi tadi, aku terima panggilan dari kem tentera.

“Tuan, nak maklum. Pada 17 Januari hingga 17 Februari 2011 ada latihan kat kem. Perlukan seorang Kapten. Tuan boleh hadir tak latihan ini?”

“Sarjan, Maaflah .. saya tak dapat hadirlah. Bulan Januari, Februari .. awal-awal tahun ini saya sibuk sikit dengan perancangan dan pengurusan sekolah. Boleh pihak kem cari kapten dari batalion lain tak?”

“Okey tuan. Sebenarnya saya dah agak. Tuan sibuk .. Cuma saya telefon ini nak pastikan tuan telah dimaklumkan…  kita ada latihan tentera pada Januari dan Februari. Sekurang-kurangnya saya dah maklum pada tuan. Kemudian dapatlah saya maklumkan pada pihak atasan… tuan sibuk dan tak dapat hadir latihan kali ini. Bolehlah kami cari Kapten dari batalion lain untuk tumpangan kat kem ini.”

“Okey terima kasih sarjan …”

p/s – naper le aku asyik mimpi tentera .. anak-anak buah aku ni ..

6 comments:

Afida Anuar said...

Adakah mimpi itu bermaksud cikgu akan...errr...

takde apa2 la cikgu...apa pun selamat kembali ke sekolah! ;)

GreenAppleKu said...

Rindu ngan anak-anak buah ler tu. Tq for komen untuk artikel

Rashid said...

Afida Anuar

err.. apa tu? adale ek ..
fida jgn fikir bukan-bukan okey ..

Rashid said...

GreenAppleKu
Mungkin kot. Byk kenangan dgn diorang ..

sama-sama ..

HonEyBuNNy said...

kenangan bersama2 anak buah.....bestnya...

Rashid said...

Honeybunny
best sangat-sangat ila ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search