Followers

04 January 2011

Siapa yang buang anak ... kat depan rumah aku ni?

Petang - balik dari kerja. Sampai je depan pintu rumah .. terkejut aku apabila tengok ada sebuah kotak kat depan pintu rumah?

uisss apa pula tu? Hati berdebar …  siapa le pula yang tinggalkan anak kat laman rumah aku ni? adoiii ..

Aku menjenguk pelan-pelan melihat apa punya isi dalam kotak …

Jeng jeng … 






Camana aku nak buat ni? Adoiii …

Kasihan pula bila aku perhatikan ... 3 ekor anak kucing … comel ... mata biru …

Tanpa berlengah, terus aku pecut kereta… beli ‘rumah’nya …


Langkah seterusnya? Hari-hari seterusnya? camana ni? Kalau anak-anak kucing itu masih menyusu dari 'emaknya' camana pula ni? Bolehkah aku beli susu kat kedai? Dah boleh makan sendiri ke dia ni?
Friskies? whiskas?

25 comments:

Sophie Al-yahya said...

hehe..tak pasal2 cikgu jadi emak utk anak2 kucing tu.. takpe..blajar pelan2.. hihihi..

THE LEKAT LEKIT STORY said...

ada susu kucing jual.. nk buat cmna terpaksa ajar dorang minum susu tnpa ibu.. makanan tu maybe blh bg yg lembut2

Rozuan Ismail said...

minat kucing rupanya..tahniah..ikut sunnah nabi..dapat pahala taw..huhu

dak DEBAB said...

uwa..comelnye..jge baik2 taw..hehehe..

miss_neeya said...

naseb baek anak kucing

Kuronofu91 said...

waaaa...comel nyer....jaga elok2 anak kucing tu...besar pahala jaga kucing...

Afida Anuar said...

Ya Allah..nasib baik buang depan rumah cikgu, kalau buang dalam longkang ke, dalam tandas ke..lagi haru...

comellllnyerrrrr...

Nurrasyidah said...

ada pengalaman menjaga kucing terbiar tp sume mati awal..huhu

HonEyBuNNy said...

ala comeiinya...ila suka anak kucing....cikgu jaga tau....bagi minum susu...he2...

ellisa said...

laaa. igt buang anak betul2.

azlanlin said...

Rezeki yang tak diminta ..cikgu.
Hehehheh.. harap2 depa boleh cari makan sendiri...boleh ke?

Marzalina said...

kesiannya anak tu..hehe..jaga anak baik2 yer...kalau ia lapar..bg susu :p

Rashid said...

Sophie
tule sophie.. kan baik kalau sophie jadi emaknya.. hehe
p/s – duk tgh belajar ni .. sampai tak sempat nak balas komen ..

Rashid said...

The lekat lekit story
terima kasih atas info .. saya dah beli makanan dia.. tapi dia tak nak makanle.. susupun sama.

Nasib baik .. akhirnya bila saya panggil ibunya.. ibunya datang ... saya masukkan ibu sekali ngan anaknya dlm 'rumah'. Sebab ibu dia nak bawa anak dia lari le..saya risau nanti anaknya kena baham dek bapak kucing yang ganas..

Rashid said...

Rozuan Ismail
Wan .. tak le minat sangat. Tapi suka tgk anak-anak kucing tu.. kasihan dia .. manja nampak ..

Rashid said...

dak DEBAB
insyaAllah .. saya akan jaganya baik-baik ..

Rashid said...

miss neeya
iyakan.. kalau anak orang? kan kan.. masuk akhbar le saya ..

Rashid said...

kuronofu
iYa kuronofu.. saya akan jaganya baik-baik ..

Rashid said...

Afida Anuar
a’ahh le fida.. kasihan anak kucing tu.. anak tak bersalah ..

Rashid said...

Nurrasyidah
mati awal? alaaaaaaa sedihnya..

Rashid said...

HoneyBunny
Okey ila.. saya dah ambil keputusan utk jaganya sehingga anak-anak kucing tu besar. InsyaAllah ..

Rashid said...

ellisa
laaaa … sayapun terkejut juga mula tu.. hehe

Rashid said...

azlanlin
hmm hmm.. anak-anak kucing tu tak boleh makan sendiri lagi. Saya bagi susu tak diminumnya.. bagi whiskas pun tak dimakannya… nasib baik jumpa juga ibunya.. apalagi terus saya pasang perangkap .. kurung ibu sama anaknya..

Rashid said...

Marzalina
Intan.. anak kucing tu tak nak minum susu beli.. nak susu ibunya juga.. anak kucing tu kata, “susu ibu lebih berkhasiat .. nanti cepat membesar” .. hehe

Ada Dalina said...

comelnyaaaaaaaaaaaaaaaaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search