Followers

18 January 2012

busuknya bau arak .. uwekkk uwekkk ..

uwekkkk!!  uwekkk!!

Busuknya  ..
Tapi salah siapa? salah aku juga. Salah kerana pergi kedai besi milik orang cina pada waktu hampir maghrib. Kedai besi memang dah tutup. Tutup jam 5.00 petang ..
Tapi disebabkan aku balik lewat dari kerja, terpaksa singgah kedai besi walaupun dah tutup ..

“Ah Hong!!” aku memanggil tukang kedai besi ..
Ah Hong kemudian buka pintu. Aku tengok muka Ah Hong agak merah ..
“iya cikgu .. ada apa cikgu?”
“Ni saya nak tempah penutup longkang. Buat dengan besi .. “

Ya Allah busuknya .. bau semacam je. Aku agak ia bau arak. Ni tentu Ah Hong baru lepas minum arak ni. Muka dia agak merah semacam je. Cakap pun semacam je .. ishh .. aku menahan rasa nak muntah. Tak pasal-pasal aku muntah depan Ah Hong.

“Salah aku juga .. kenapa tak tunggu esok je pergi kedai besi ..” aku cakap pada diri sendiri. Adoii ..

Cepat-cepat aku berurusan dengan Ah Hong. Terus beredar ..

Uwekkk!! tekak mula rasa loya. Terus aku pandu kereta ..  nasib baik ada gula-gula hacks. Dapat lah juga aku hilangkan rasa nak muntah ..

Taubat tak nak lagi aku pergi kedai besi itu pada waktu nak maghrib ..

22 comments:

Pocket said...

hehehe,
bayangkan durian tu wangi..
tp still busuk jugak kalau keluar dari mulut orang.

bayang kan lah arak tu memang lah busuk dah...

laaaaaagi busuk bila dihidu aroma yang keluar dari mulut orang.. hahah:D

blog-tips-kurus said...

patutla dpt jolokan air kencing setan..

mohd zulfadly said...

arak bau masam, memang bau dia sangat tengik, lagi2 kalau yg lepas minum

Afida Anuar said...

tak pernah bau lagi...ah tak nak bau:P

ah hong cakap apa cikgu muntah depan dia?

JaJa'Z said...

eh btl lah..busuk..dulu ajja pernah teman hubby gi kedai cina buat frame tingkap..pastu nak gi tunjuk kat dia kat umah kitaorang..dia plak time tu takde transport..hubby ajak naik sekali..nauzubillah, kemain busuk..jaja senyap jek..lepas2 tu baru hubby cakap..tu la bau arak..pastu jaja terpk..how come they can drink that..patut la namanya air kencing syaitan..

Mardhia Yusof said...

stakat ni tak pnah bau minuman tuh..tak nak bau la..isssk.
mintak simpang jauh2 dgn benda2 mcm tuh..
oh,knapa dgn besi cover longkang?hilang ke?rumah kt trg sy duduk pun semua hilang gara2 drug addict punya keje..isssk..
igtkn rumah sy je..hampir satu row rumah kene..haihh..
last2 sume pkai pelapik kayu tebal je..

Raden said...

ntah2 bau ketiak die..

Nur Aischa said...

ee ya allah, bau arak mmg teruk busuknya ke??

Signorina Syima said...

bau arak busuk yer? tapi mungkin saya dah terbiasa bau jadi tak rasa macam busuk sgt. busuk lagi bau muntah...

hai cikgu...
dah 2 tahun saya tak aktif blog. nak pergi jenguk kawan2 lain....

:)

Rashid said...

Pocket
Betul tu pocket. Teramat le busuknya .. pening nak muntah bagai ..

Rashid said...

blog tips kurus
Memangpun. Tak taule camana ada juga ‘orang kita’ yang minum air gitu ..

Rashid said...

Mohd zulfadly
ermm .. betul tu. Memang bau masam .. entah sukar nak gambarkan ..

Rashid said...

Afida Anuar
hehe .. ah hong tak cakap apa-apa. Sebenarnya saya belum muntah .. rasa nak muntah je ..
alamak .. kalaule saya jaja. Dalam kereta diorang naik sama .. terpasang aircond pula .. rasanya terus muntah le saya ..

Rashid said...

Mardhia Yusof
a’ahh le mar. Hilang .. entahle sapale curi benda tu. Buat nyusahkan orang je ..
Saya simen longkang tu tapi kena ada juga sikit besi tu senang kalau-kalau takut tersumbat apa ..

Rashid said...

Raden
ishhhh adake .. hahha!! dushhh dushhh raden ..

Rashid said...

Nur Aischa
Saya agak memang gitu le bau arak .. sebab pernah naik keretapi .. ada sorang mamak India cakap bukan-bukan .. kawan dia minta maaf, dia kata kawannya baru lepas minum. Busukkkk ..

Rashid said...

Signorima Syima
haha!! saya rasa bau muntah sama je bau arak .. sama-sama busuk.
Syima, a’ahh .. moga syima terus aktif k ..
Saya tengok kawan-kawan kita ramai juga yang dah zzzz .. tak aktif lagi ..

Rashid said...

Jaja'z
Alamak .. tak boleh nak gambarkan kalau bersama sipeminum dalam satu kereta .. adoii ..fenin fenin ..

ghost writer said...

orang yang pakai minyak wangi jarang dapat mencium wanginya sendiri.

Rashid said...

ghost writer
Betul tu .. tukang guntingpun kena orang lain gunting rambutnya .. hehe

Fatin Wawa said...

Ade x cara nk hilang kan bau arak?camne ek?

Fatin Wawa said...

Ade x cara2 nk hilang kan bau arak..?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search