Followers

05 December 2012

Sajak Meyda Sefira: Seperti Apa Kelantan itu?





Meyda Sefira

Nak tau seperti apa Kelantan itu? jom kita dengar  …

 

senyum aku bila dengar meyda sefira kecek kelate ...

Ketika cinta bertasbih ..
Ketika cinta bertasbih ..
 

Filem ini memang bestkan? .. suka tengok nilai keislaman pada watak-wataknya ..


Bait kata-kata dan bahasanya begitu indah sekali ...



10 comments:

bee_zara said...

wahh cikgu rashid layan gak eh cite ketika cinta bertadbih..

4feet8 said...

cerita indonesia yg saya tgk adaptasi dr novel tu je (yg watak utama Fahry-lupa tajuknya sbb suka tgk muka aisyah, cantik), yg lain xtgk.. ;)

Aishah Jahirah said...

ayat2 cinta tgk le dulu....

Rashid said...

bee zara
a'ahh! tengok. Saya suka tengok citer-citer macam tu. Ada kelainan sikit. Ada nilai, ada kesopanan dan keayuan ..

Rashid said...

4feet8
Sekarang citer kita ke arah citer macam tu. Takper .. bagus kita ambil yang baik. Ia penuh nilai keislaman ..

Rashid said...

Aishah Jahirah
wah kena tengok ni .. tentu best kan ..

Hanif Idrus said...

Cantik..

Wak Gelas™ said...

wahh jeliternyerr.. ehHHHe

Rashid said...

Hanif idrus
hah!! kesitu pula dia ni .. orang lelaki kan. Normal le tu ..

Rashid said...

Wak Gelas
Wak, itulah ciptaanNya .. indah dan cantik pada pandangan mata juga hati ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search