Followers

20 April 2013

Aku bersama ahli forensik kes bunuh kerat 14





Aku duk sembang-sembang dengan seorang ahli Forensik.

“Encik nak tanya sikit .. macamana agaknya berdepan dengan mayat ..”
“Biasa je. Kami dah biasa berdepan itu semua. Dari orang tua, orang muda, kanak-kanak dan bayi.”
“Bukan senang tugas sebagai ahli forensik ni kan encik”
“Dah jadi tanggungjawab kami. Kerja ..”

“Maaf nak tanya, pernah ke mimpi yang pelik-pelik sepanjang bertugas sebagai ahli forensik. Maksud saya iyalahkan encik sentiasa berdepan dengan mayat .. pelbagai rupa dan bentuk yang terpaksa dihadapi ..”
“Alhamdulillah tak pernah lagi ..” (senyum)

 “Oh ya berapa orang ahli forensik polis kat Kelantan ni encik?”
“Tak ramai. Beberapa orang je ..”

“Encik pernah terlibat dengan kes-kes bunuh yang berat?” soalku lagi.
“Ada .. Saya pernah berdepan dengan kes orang yang badannya dikerat 14 belas ..”
“Iyake encik. Sebenarnya saya tak boleh nak bayangkan bagaimana boleh dan sanggup mereka buat kerja kerat-kerat badan manusia ni.” 

“Biasanya mereka yang lakukan kerja ni dipengaruhi oleh dadah. Mereka sebenarnya tak sedar. Tak ada perasaan. Tak ada rasa takut!. Sebenarnya bukan payah nak kerat badan manusia ni. Guna pisau pun boleh ..” jelas ahli forensik itu lagi.
“Camana tu encik?” (terasa ingin tau benar aku)
“Mereka biasanya akan potong di bahagian sendi. Sendi di bahagian lengan, sendi di pergelangan tangan, sendi bahu … sendi bla bla ... Sebenarnya sendi kita ni sama je ... seperti sendi ayam .. mudah .. ”
“owhhh iyake encik.”


Begitulah bila diri dibelenggu najis dadah. Diri terbuai hanyut entah ke mana. Hilang akal. Hilang kewarasan sehingga sanggup melakukan perbuatan terkeji, kejam dan hina. Mereka ini akan menjadi lebih gila dari orang gila. Rasanya orang gilapun tak akan sanggup dan tega melakukan kerja kerat kerat belas belas ini.
 
p/s – Aku bersyukur dengan kerja sebagai seorang guru ..  kalau kerja seperti ahli forensik tu camana agaknya ya.

6 comments:

mountdweller said...

A'kum Rashid

Uncle tengok kepala berkecai pun dah nak muntah!

dee said...

pengsan!

Mardhia Yusof said...

pernah baca dalam mastika..
koleksi2 yg pasal bunuh..seram dan ngeri.angkara dadah..musuh no 1 negara.

Rashid said...

mountdweller
haha .. saya tengok takper tapi bila time gosok gigi pagi pasti akan rasa loya..

Rashid said...

dee

Pengsan terus .. ni tentu ada penyakit fobia ..

Rashid said...

Mardhia
Mar sypun suka baca mastika. Banyak juga rahsia didedahkan ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search