Followers

25 July 2008

Aku di kala kesendirian (part 2)

Malam ini aku terasa begitu sunyi sekali. Biasanya ada-ada je kerja yang nak dan perlu dibuat. Tapi malam ini timbul rasa sunyi. Boring. Sambil tengok TV3 aku capai laptop. Buka laptop – mau dengar lagu. Mau pasang kuat-kuat sikit. Maklumler duk sorang-sorang ni sunyi semacam jer. Walaupun dah biasa dalam kesendirian tapi malam ni aku terasa begitu sunyi pula. Tak tau nak buat apa?

Terasa pula nak keluar & minum kat kedai.

“Ah, sikit lagilah aku keluar..”

Sebenarnya aku bukannya lapar sangat. Cuma nak hilangkan rasa sunyi jer…

Aku tengok jam – dah 9.35 malam. TV3 pula sedang menayangkan filem ‘seram’. Cerita Melayu seram. Anaknya sedang kesedihan kerana ibunya baru je meninggal.

“Don’t go back... Promise…”

Seram semacam jer suara dalam filem ini. Arghh!!! dah lah aku tengah sunyi – cerita pula macam tu. ishhh!!!!!!

Sebelum keluar sempat aku buka klip lagu kesukaan aku. Bagi aku, klip lagu ni dapat memberi semangat kepada aku di kala aku ‘sunyi’. Macam bagi motivasi pada diri sendiri. Dan yang pastinya, aku sentiasa cari sesuatu untuk memotivasi diri sendiri. Supaya aku terus melangkah gagah…

Yes!!!! Setelah melihat & mendengar klip lagu ni – aku terus capai kunci kereta & keluar >>>> utk makan minum apa yang patut sambil perhatikan gerak manusia & kerdipan bintang-bintang (jika ada – harap langit malam ni cantik - tak hujan).


Klip lagu untuk aku melangkah gagah...

10 comments:

b u n g a said...

nice clip..
:)
glad to watch it..
kalau bunga down..
rashid jz feel free to motivate me yeah..
sumtimes peep do said dat,
bunga is such a motivated person..
but deep inside...
ader jugak yg lemahnyer..
k,rashid..

Rashid said...

k bunga,
saya di sini akan sentiasa bersama bunga..jika diizinkanNya.
Benar bunga, walau setinggi mana kita bermotivasi, mau cekal, kadang-kadang kita akan terasa jua kesunyian, terasa hilang semangat - dan di sinilah kita perlukan teman bicara... bicara ttg semangat, ttg perjalanan, ttg bunga, ttg bintang, ttg kehidupan.
semuanya utk kita terus bangkit - terus melangkah...

nora bahari said...

lagu ini memang banyak membantu..
saya suka dengan perjalan video ini..

=)

cuba cari lagu calling you by outlandish..
ia juga merpukan salah satu lagu yang bercorak ketuhanan dan membantu kita...

Rashid said...

susah nak cari lagu yg sesuai ngan jiwa.. ia natural. dengarje terus kuat semangat!!!

okey nora nanti saya cari lagu tu..terima kasih.

Mohd Kamal said...

Dengar lagu time nak tido jer...tapi ok gak idea ni

cHeRyNa PiReS said...

tak dpt tgk klip tuh sbb view melalui pc opis...byk mende tak dibenarkan:D

waaa..nape dok sowang2? tak bowing ke?

Rashid said...

salam mohd kamal,
dengar lagu time tidur? saya takleh dengar lagu masa nak tidur. Masuk jer bilik, terus padam lampu. tak mau ada gangguan..mau lena jer. hee he

Rashid said...

itulah cheryna..biasanya okey je. ada-ada je kerja nak buat. baca ke, nonton ke, menaipke, tp malam tu entah sunyi pula.

Saya selalu jadikan 'sepi itu indah'- sepi itu byk berikan saya masa untuk fikirkan ttg kehidupan semasa & akan dtg.. tapi malam tu saya terasa 'sepi itu sesepinya'..entah kenapa?

bendul said...

lagu pun satu alat untuk memotivasikan diri jugak.. tapi kena hayati betul2, kalau tak, jadi sekadar lagu penghibur jer..

Rashid said...

Pa khabar bendul,
ya, kita mesti jadikan sebuah dua lagu sbg pencetus semangat kita.. tp bukan senang sesebuah lagu nak bangkitkan semangat dlm diri kita. mungkin lain org, lain lagu utk motivasi dirinya?.. tapi takpa, janji ia bangkitkan aura - yES! yES!! selepas mendengarnya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search