Followers

08 August 2009

Senyum bila membacanya ...

Pagi tadi - aku beli majalah Gila-Gila dan Ujang. Rasanya dah hampir 13 tahun aku tak beli dan baca majalah sebegini. Tiba-tiba terasa nak baca pula.


Aku masih ingat, semasa mengulangkaji pelajaran tingkatan 6 dulu, majalah GILA-GILA adalah antara majalah yang selalu jadi peneman. Aku bacanya pada masa rehat. Belajar 1 ½ jam, rehat 15 minit (baca majalah Gila-Gila). Sambung belajar lagi 1 ½ jam, rehat 15 minit (sambung baca Gila-Gila). hehe..


Sebenarnya bagi aku, baca majalah sebegini dapat juga hilangkan kepenatan otak. Ini kerana bila kita baca - pasti kita akan tersenyum. Bila senyum otak jadi segar je.

p/s- senyum sorang-sorang bila membacanya ...

22 comments:

NuR said...

nur pun dah lama tak beli majalah ni.. dgr kata skrg ni lawaknya tidak seperti dulu. betul ke cikgu?

Cikgu Adham said...

slm... weh la ada lg ke majalah gila2 tu heh heh... kawe igt majalah ni masa budak2 dulu je

Tirana said...

Kak Tirana pun suka baca gila-gila satu masa dulu.Tapi sejak kawin dah tinggal terus majalah gila-gila..sebab dah ada penawarnya kalau tension...hehehe

LiNda said...

Betul.. time saya sek rendah dulu pun saya suka baca majalah nie . Punyalah taksub gilerr... ketawa besar gilerr and otak pun jadi giler-giler .. hehehe

Sampai satu tahap, saya kena kejor ngan omak sbb duit yg dia suh beli barang lain, tapi saya bantai beli Mjalah Gile-gile .. ekeke

Redynne™ said...

salam cekgu..

lama betul sy x menelaah majalah yg 1 ni..hehe...

ye la..kena segarkn otak balik nih.. ;)

Rashid said...

Nur
Betullah nur. Terbaru saya macam kurang sikit tak macam dulu .. lagi lawak ujang..

Rashid said...

Cikgu Adham
haha!! itu le adham. Lama tak baca, ingatkan dah takde..

Rashid said...

Tirana
ehemm.. penawar untuk segalanya. Masa mengubah kita kak Tirana..

Rashid said...

Linda
Itu masa sekolah rendah. Sekarang camana ek.. rasanya dah tak giler-giler lagike linda?.. tapi saya rasa nak juga jadi giler-giler sekali sekala.. giler yang okey..

Linda, tak sangka nakal rupanya Linda ni boleh tahan rupanya pd zaman budak-budak dulu..

Rashid said...

Redynne

Reen, sekali sekala je. Salah satu cara. Sebenarnya banyak lagi cara lain segarkan otak.. pergi pantaike.. berenang ke (kalau tak pandai tgk je ikan berenang..), tengok bintang-bintang di kala malamke..

MoMMy 2 Haqq said...

sy memang peminat gila2.. :)

Marzalina said...

masa sekolah dulu pun intan banyak habiskan masa dan duit dengan majalah Ujang...memang tiap2 bulan tak pernah miss beli..best gila komik ni..kelakar sangat! buat penghibur jiwa...
cuba tgk link ni..sama kan minat kita..

http://marzalina707.blogspot.com/2008/12/minat-dan-hobi.html

kuIna LadyInRed said...

sesekali layan gak sambil senyum sengeh sorang2...

Emilia said...

teringat juga zaman kanak2 dulu, abang saya rajin beli gila2 tu :)
masih ada lagi kah 3 dara pingitan? :D

RK said...

salam,
bebudak sekarang dah kurang minat GG rasanya...ada pilihan lain :)

Rashid said...

Mommy 2 haqq
kita sama mommy.. giler giler. “jom give me five”..

Rashid said...

Marzalina
a’ahh minat kita sama le. Satu kepala.. ( ishh mana ada satu kepala??..)
Intan, majalah ujang lagi best le sekarang ni berbanding ngan gila-gila. cantik lukisannya..

Rashid said...

Kuina LadyInRed
senyum sorang-sorang .. bahaya tu kuina. jangan orang lain tengok dah..
hehe.

Rashid said...

Emilia
ooo abang beli tapi emilia yang berebut nak baca dulu ek..
3 dara pingitan sama Jai tu masih adale. Masih kelakar. Sakit perut sy bila baca kisah jai tu.. selamba gila je otak dia. Muka Jai tu pula masih selamba .. buat dhekkk je.

Rashid said...

RK
Yup! banyak dah permainan lain yang lebih disukai oleh budak-budak sekarang ni. Mungkin mereka dah tak kenal majalah ni..

Nadia Yuna said...

saye suke ujang!

huhuhu

Rashid said...

Nadia Yuna

ermm. ujang lebih lawak berbanding giler giler. Sayapun suka ujang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search