Followers

28 September 2009

"buka tangan.. pejam mata.. tarik nafas.. hembus pelan-pelan.."

buka tangan.. pejam mata.. tarik nafas.. hembus pelan-pelan..


Aku selalu merindui udara yang segar, sejuk dan nyaman. Bila bersamanya pasti akan terasa tenang dan damai ...

p/s - Entah, kenapa aku suka sungguh melihat gambar di atas ...

25 comments:

Signorina Syima said...

macam puas sangat menyedut udara segar yang dikelilingi pohon2 hijau kan??

selamat hari raya cikgu!!!

- jinggo - said...

saya pun..
dan sebulan tak masuk hutan..
tgk pokok.tgk sungai + air terjun...tgk pacat......

rindunya.

Zyma Saad said...

Salam Cikgu Rashid....

Sy kembali dgn senyumannnnn... :)

**sy pun suka gak tgk gambar tu...
Nyaman....segar.....cool!!!. Kita semua amat memerlukan udara yg fresh....

:)

cHeRyNa PiReS said...

salam cikgu rashid,

mungkinkah kerana awek yg kiut itu? ehehe...takdelah, gurau je.

selamat kembali ke sekolah...kalau anak murid buat perangai...amik napas, k!:)

ILA said...

buka tangan.. pejam mata.. tarik nafas.. and..tidurrr~~ZZZzzzzz

DUN Behrang 2020 said...

Salam lebaran,

Kalau cgu suka tgk gambar tu sebab rasa tenang...saya lak suka lepak kat blog cgu dgr petikan piano yg bisa bawa saya 'terbang'...hahaha...tarik nafassssss...!

LiNda said...

Rashid. komen ini khas utk awak . Tolong JANGAN di siarkan okeh. TQ !!


Saya suka ungkapan yang awak ungkapkan . Sangat mendamaikan hati dan jiwa .

" buka tangan.. pejam mata.. tarik nafas.. hembus pelan-pelan..

Aku selalu merindui udara yang segar, sejuk dan nyaman. Bila bersamanya pasti akan terasa tenang dan damai ..."

Saya rasakan.. itulah saya yang sedang mendepangkan tangan dan itulah diri saya yang sedang menghembuskan secara perlahan-lahan . Sungguh selesa sangat.

Rashid..

Sejak pertama kali awak ajar saya melakukan, hampir berulangkali saya lakukan . Terutama diwaktu dinihari dan malam melabuhkan sepinya . Dan disaat saya sedang merindui .. ahh sukar untuk ditafsirkan perasaan ini .

Saya rasa sangat terharu dan sebak bila baca n3 awak ini .

Sebab saya dapat merasakan dan menjiwai apa yang saya alami .

p/s . bila agaknya kita boleh bersembang kann..

Rashid said...

Signorina syima
ermm… akan terasa puas sekali bila dapat bersama udara segar sambil mendengar suara titisan air hujan .. sungguh tenang dan romantis sekali.

Rashid said...

Jinggo
a’ahh saya tau jinggo kan seorang yang mesra alam. Orang yang mesra alam kalau tak bersama akan terasa kekurangan sesuatu.

Moga jinggo akan terus tenang bersama alam hijau.

Rashid said...

Zyma Saad
Saya senyum je bila zyma ‘kembali dengan senyuman..’

Senyumlah..dunia juga akan turut sama tersenyum.

Rashid said...

Cheryna Pires
uiss adake cam tu pula cheryna ni.. ermm ermmmmm mungkin kot? haha!! gurau je. Sebenarnya saya suka cara awek tu melapangkan tangan .. nampak relaks kan..

Rashid said...

Ila
Memang dah boleh agak ila ni. Pusing-pusing akhirnya Zzzzz.
Ila, bertuah betul orang itu.. hehe

Rashid said...

DUN Behrang
salam DUN..
yup kita sama. Saya bila dengar je petikan piano tu rasa macam sedang ‘terbang tenang sebebasnya’ - ilang segala masalah.

LiNda said...

Rashid..

Tq so much !

Cat said...

A'kum :)
Cat tau kenapa gambar tu menarik. Aksi perempuan tu sama (100%) dengan aksi kat header blog ni 'Kerdipan bintang'. Aksi yang sama pada waktu dan tempat berbeza:)
nice..
Cat pernah nampak satu lagi gambar dengan aksi ni tapi kat dalam hujan..:)

Rashid said...

Linda

Linda..
hmmm hmmm.. kita sama. tq.

Rashid said...

Cat

salam..
Pandangan cat tu saya rasa tepat sekali. Ia memang sama. Saya sukakan aksi begitu kerana ia bagaikan dapat berikan ketenangan.. aman, damai & nyaman sekali.

Dan yang pentingnya aksi sebegitu bagaikan mendekatkan diri kita pada alam, pada kekuasaanNya. Dan perlunya untuk kita mensyukuri akan indahnya alam yang kita diami ini.

Cat, terima kasih.. gambar dalam hujan tu begitu menarik sekali pada saya. Saya suka ..

dayana said...

org romantik mmg mcm tu kan..i like!

Rashid said...

dayana

pssttt sapa yang romantis tu? bagitau le saya yna..

Marzalina said...

semalam...masa nak tido, tetiba je teringat nak buat cam tu..buka tangan..pastu pejam mata..pastu tarik nafas hembus pelan2...alamak..terus xleh tido!

MaizaC'Joe said...

Salam Rashid..

i'm back.. sy pun suka tngok pic tue.. nmpak nyaman tenang ja.. hee... tp cara sy tngok lain.. aii.. dh rindu sngat lar tue.. jng marah gurau ja...

Rashid said...

Marzalina

haha!!! intan .. buat saya ketawa je. suka sangat..

tuu takleh tidur tentu ada sebab lain tu. fikiran melayang terbang..

aaaaa ada sesuatu ke? jgn lupa citer ngan saya nanti k..

Rashid said...

Maiza

uisss maiza ni. Jgn fikir bukan-bukan k.. saya okey je..sentiasa cool..

ari said...

buka tangan.. pejam mata.. tarik nafas dalam2..
hembus pelan-pelan..(tenang....)
Tarik nafas sekali lagi....
hembus....(lega....)
Taaarik sekali lagi....opppsss...busuk....
He he he he...buang toksin dlm badan..

Rashid said...

ari
haha!! tak kena cara tu.. adoii itulah jadi gitu ari..

ishhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search