Followers

06 September 2010

Maafkanlah bila hati tak sempurna mencintaiMu



-->
Malam 27 ramadhan. Perasaan rindu dan sendu …




-->
detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

15 comments:

annfrendly said...

salam..
syahdunya puisi ni..
untuk siapa ni cikgu?
moga cikgu gembira dan bahagia sentiasa...

P/s: cikgu.. boleh tak buang Icon Geng Blogger? tadi saya buka blog ni.. pastu ada amaran kuar.. Malware detect.. Geng blogger telah dihack oleh spammer.. blog saya pun kena dulu.. tapi bila dah buang icon gengblogger.. dah ok..

Idalara said...

Cinta kita sentiasa ada kurangnya
berbanding cinta Rsulullah padaNYA yg tiada tanding..
cintaNYA pada kita tiada tara hingga dapat menerima taubat kita walau sebesar manapun....

Marzalina said...

betapa Dia amat dekat dihati...
semoga beroleh RahmatNya..
kita bukan insan sempurna...
tetapi cinta sentiasa bersamaNya..
kerna Dia pemilik kesempurnaan Cinta hakiki...

p/s: sayu nak tinggalkan ramadhan kan....sayu yg amat sgt....selamat hari Raya maaf zahir batin.

Solehah said...

ramadhan dah nak berlalu..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

nice ..layan terus...selamat raya

HonEyBuNNy said...

Sedihnya ila cikgu.....sayu ja....;-( happy raya cikgu..maaf zahir dan batin...

izee said...

sk sgt..puisii nii...

Rashid said...

annfrendly

salam
ann.. lagu ini untuk ramadhan.. untukNya ..

p/s – ann terima kasih banyak-banyak. saya tak tau ada amaran tu.. bila saya buka okey je. kat fb.. maiza ada juga tanya. Kelmarin hana juga ada tanya perkara sama.

Saya dah buang icon geng blogger tu.. harap dah okey.

terima kasih k ann

Rashid said...

Idalara
iYa kak. tersangatlah kurangnya..
Semakin rasa sendu bila renungkannya kak ..

Rashid said...

Marzalina
ermm.. cantik kata-kata intan tu.
Benar cintaNya begitu sempurna.

p/s – yup! sayu sangat ..

Rashid said...

Solehah
Ramadhan pergi jua.. Moga kita akan bersua kembali ..

Rashid said...

brutalsolo
terima kasih .. selamat raya juga.

Rashid said...

Honeybunny
Ila jangan sedih-sedih .. sayu dan sendu okey ..

Rashid said...

izee
bestkan izee .. tersentuh hati

MissMeera said...

tq ckgu...
jmpa jgk lagu nh...
nk share ya lirik nh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search