Followers

17 October 2010

Burung itu terbang tinggi-tinggi dan jauh lagi …


Seawal pagi – menjadi kebiasaan aku ke beranda rumah tingkat atas. Menghirup udara pagi sambil melihat pepohonan dan dedaunan menghijau, juga mencari dengar bunyi kicauan manja suara burung. Sungguh mendamaikan sekali. Nyaman terasa di hati.

Sungguh tenang mata melihat sekumpulan burung terbang bebas …

Melihat burung terbang melayang… teringat nukilan spontan aku semasa di peringkat awal aku berblog. Tentang .. “Kisah burung terbang tinggi-tinggi dan jauh …”

Kisah ini mendekatkan aku dengan beberapa teman blogger.  Sungguh indah rasanya masa bersama ketika itu. Berbual mesra, bergurau, usikan dan rajukan.

Putaran masa …  kini ..  burung itu terbang tinggi-tinggi dah jauh lagi …  makin jauh .. 

Hati aku berbisik kecil, kesibukan masa dan dunia tersendiri mula menjarakkan ruang …  

p/s - 3 hari aku berada di Batu Buruk Beach Resort, Kuala Terengganu (14-16 Oktober)  - jalan-jalan mencari ketenangan ...

18 comments:

annfrendly said...

cikgu..
macam tengah bersedih aje :-/
apepun semoga hari2 yang mendatang adalah hari yang penuh dengan keceriaan dan kebahagian bagi cikgu.

wah cikgu bercuti kat terengganu..
saya suka pantai sebab anginnya mendamaikan..

LiNda said...

Percayalahh wahai sahabatku
Burung yang terbang itu
sangat tinggi
sangat jauh
mencari dirinya sendiri
mencari kehidupan yang hakiki


namun percayalah sahabat
Suatu waktu dan ketika
ia pasti akan kembali ke sarang
hingga detik itu
bersabarlah...

hazeleyed lady said...

ass-salam
Today must be your day of REST.
Enjoy your week end.

Cikgu Nurin said...

wahhh bestnyer cikgu kat Batu Buruk...seronok tengok laut lepas...saujana mata memandang...

Cikgu Nurin said...

wahhh bestnyer cikgu kat Batu Buruk...seronok tengok laut lepas...saujana mata memandang...

LadyBird said...

salam cikgu..
burung itu terbang jauh dan jauh..
mencari sesuatu yang belum pasti..
untuk meneruskan sebuah kitaran kehidupan..
dalam menyempurnakan kitaran tersebut.. kemungkinan akan bertemu kembali..

Afida Anuar said...

Cikgu...kenapa tak bagitau saya nak mai KT...kebetulan 16hb tu pun saya balik ganu..hantar tok saya kat airpot KT. Tok pi haji...

sblum terlupa... hari ni hari ulang tahun cikgu rashid kan? abang muka buku bagitau saya tadi;)..

apa pun selamat ulang tahun hari lahir ya cikgu rashid...moga dipermudahkan urusan cikgu, dunia akhirat, insyaAllah...

Rashid said...

annfrendly
ann.. mana ada sedih. saya okey je..
Yup cuti sana sambil tengok pantai .. hirup udara segar tepi pantai .

ann terima kasih ..

Rashid said...

Linda
Moga-moganya Linda..
Saya rindu saat itu. Kalau tak kembali jua.. saya doakan yang terbaik buat dirinya.. walaupun dari jauh ..

Rashid said...

Hazeleyed lady
salam .. terima kasih hazeleyed ..

Rashid said...

cikgu Nurin
Memang mendamaikan .. rasa tenang dan segar minda. Rasa nak datang bercuti lagi .. hehe

Rashid said...

Ladybird
salam
Sayapun harap begitu juga.. berdoa moga burung itu terbang tinggi-tinggi dan jauh dengan senyuman ..

Rashid said...

Afida anuar
owhhhh.. lupale. Takper lain kali saya bagitau k fida ..
kalau tak tentu fida belanja saya kan kan

abang muka buku??? hehe ..

psssttttt tq fida ..

Arianni said...

Salam :)

Semoga sihat sejahtera dan dirahmati Allah SWT..Dan beroleh ketenangan..

Suka nukilan kisah burung terbang tinggi2 dan jauh..ada bakat

hamzah ian said...

terbangtinggitinggi

Rashid said...

Arianni
salam

terima kasih ari.. saya sihat je.
bakat apa tu? hehe..

BEiB said...

salam...
mai ganu dok kabo spatoh ke kiter...
BBBR tu 20min je dari rumah...
lain kali kalau tau mai sini..jaga-jaga...
akan pastikan ada road block utk culik cg R ni..
;-)

Rashid said...

BEib
Iyake beib. alaaa tak tau le.
Okey lain kali ada masa kita jumpa ..


culik? uisss cam artis le.. haha!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search