Followers

16 June 2012

Gara-gara anak kunci ..


Petang tadi – masa nak keluar rumah pergi kem tiba-tiba kereta buat hal pula. Tayar pula bocor. ishh ishhh .. time kita nak cepat ada-ada je. Aku senyum sendirian.

Tanpa buang masa, aku terus tukar tayar. Pasang ‘tayar spare’. Terus bawa kereta pergi bengkel.

Kat bengkel, periksa punya periksa ..  gara-gara anak kunci rupanya .. anak kunci buatkan tayar aku pancit? Pertama kali aku alaminya. Biasanya paku.

Aku belek-belek anak kunci. Macam tak percaya pula, anak kunci begini boleh buatkan tayar kereta aku pancit. Bukannya tajampun. ishh ishh .. 

Tiba-tiba terdetik kat hati  .. "perkataan yang kita ucapkan bukannya tajampun tapi ia bisa buatkan hati seseorang itu sakit dan terluka .. bisa juga bawa kita ke syurga mahupun ke neraka .."


17 comments:

dee said...

ok, tu ayat yang menusuk. :)

blog-tips-kurus said...

kadang2 org tu rasa biasa je tidak bagi org lain...

LadyBird said...

kata2 tu kdg2 xtjm bg kite tp ungkin tajam bagi org lain.. huhuhuhu

Mardhia Yusof said...

bawak kete hati2..

ayat last tuh mmg berbisa..

eMMe said...

Cikgu sihat?
hurm... kunci pun leh wat tayar pancit ek, bukan paku je kan... skrg ni perkara yg tak mustahil pun boleh terjadi kan... tanpa kite duga dan jangka... ape pun.. tempuhilah dengan tenang....

Rashid said...

Dee
menusuk bagi yang ‘merenunginya’

Rashid said...

ladybird
hmm hmm .. betul tu. hati dan perasaan yang berbeza ..

Rashid said...

blog-tips-kurus
hehe. ada tu bukan dhekkk je walaupun kadang tu kita dengar lain macam je.

Rashid said...

mardhia yusof
terima kasih mar atas ingatan .. ;)
sebab tu diam lebih baik dari berkata yang bukan-bukan .. kan mar..

Rashid said...

eMMe
alhamdulillah ..
Banyak yang memungkinkan sesuatu dan ia boleh berlaku .. sesuatu yang tak disangka bisa jadi biasa ..

zati embong said...

kunci 2 duduk menegak la 2.

Hanif Idrus said...

Siapa ler punya anak kunci!!

Hanif Idrus said...

Siapa punya kunci tu..iskk sepah2

Iefa Ujang said...

betol 2 , kdg2 kita xthu ape yg kita ckp 2 nampak biasa je , tp sbenarnyer betol2 buat org terasa .

Rashid said...

zati embong
a’ahh .. rasa nya ..

Rashid said...

hanif idrus
tu le saper empunyanya .. buang gitu-gitu je..

Rashid said...

iefa ujang
bahasa tu boleh sukakan hati dan boleh juga sakitkan hati .. hehe ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search