Followers

13 December 2012

Malaysia vs Thailand AFF Suzuki Cup 2012





Malaysia vs Thailand … Malaysia kalah 0-2

Tengok bola tadi, hati memang rasa tak seronok.
Tak seronok kerana dari awal permainan lagi kelihatan bola  lebih menyebelahi Thailand.

Boleh dikatakan secara keseluruhan, dari separuh masa pertama dan kedua, aku lihat hantaran dan kawalan bola sentiasa berada pada pemain Thailand. Malah banyak juga  bola yang pada awalnya berada di kaki pemain Malaysia berjaya diambil alih oleh pemain Thailand.

Kita kena akui Thailand memang hebat. Mereka memang mahir dalam mengelecek. Malah hantaran bola mereka juga begitu bagus sekali. Tepat pada kaki pemain mereka. Mereka sentiasa menyerang dan berjaya bermain di hadapan gawang gol Malaysia.
 
Apakan daya .. 

Kita kena terima kenyataan, separuh akhir yang ke-2, akhirnya Thailand berjaya mengatasi Malaysia 3-1.

p/s –  Seronok tengok gelagat dan semangat penyokong Malaysia di restoran Hakim. Walaupun Malaysia kalah, mereka tetap ceria, senyum dan gelak ketawa. Rasanya akupun nak buat perkara yang sama -  senyum dan ketawa juga .. 

Kepada semua pemain Malaysia, jangan kecewa jangan sedih. Senyum lah .. anda semua telah bermain sebaik mungkin dan sehabis daya upaya.


8 comments:

adi putra said...

Tetap x puas hati ngan pengadil sebab bagi kad merah

adi putra said...

Tetap x puas hati ngan pengadil sebab bagi kad merah

adi putra said...

Tetap x puas hati ngan pengadil sebab bagi kad merah

adi putra said...

Tetap x puas hati ngan pengadil sebab bagi kad merah

Hanif Idrus said...

Senyum kerana kalah sebab pemain Malaysia main yg terbaik

Rashid said...

Adi putra

Tak tau nak kata apa adi .. mungkin pengadil tu terlepas pandang ..tersilap ..

Rashid said...

Hanif Idrus
yup! mereka memang dah usaha semampu mungkin tapi apakan daya pemain thailand juga hebat ..

Shamsudin said...

bukan senang nak main kan....membawa bola terkejar2 lagi, pressure lagi dengan tanggungjawab harapan. Adat pertandingan. kalah menang. memang sakit dan kecewa tidak menang. Tapi itula kenyataan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search