Followers

13 August 2013

Terima kasih kat polis trafik








Sebenarnya entri ini tak lain tak bukan .. sekadar nak ucapkan terima kasih kepada polis trafik kerana berjaya mengurangkan kesesakan lalu lintas kat Kelantan khususnya di sepanjang jalan Tanah Merah – Machang – Kuala Krai.

Walaupun dah masuk hari raya ke- 6 kenderaan masih lagi bertali arus .. tak putus ..
Kalau le takde polis trafik .. rasanya berjam-jam le duk kat tengah jalan ..  

Cuma kalau boleh pada tahun-tahun hadapan .. letak je sorang dua polis di lorong kecemasan kat jalan-jalan tertentu. Saman je mana-mana kenderaan yang sesuka hati memotong dan menggunakan lorong kecemasan kiri. Diorang ni pengganggu kelancaran perjalanan. Bikin hati juga tak tenang … 

 p/s - Tak tau bila le agaknya kesesakan jalan raya setiap kali musim raya di Kelantan ini boleh diatasi ..

4 comments:

4feet8 said...

saya balik kelantan haritu raya pertama, jem dari tol gombak ke bentong saja dah 2 jam. tapi still ok sbb 7 jam sj perjalanan. tapi hala balik, jadi 12jam.
sbb jem dari batu 4- kuala krai hanya sbb polis buat roadblock.. geram je rasa..

MaizaC'Joe said...

Assalam cikgu Rashid!

lama Maiza tak aktif blogger N singah sini.. Selamat hari raya maaf zahir batin.

cousin Maiza dr Penang nak balik Ipoh teruk jem.. 5jam!

dah tiba masa besarkan highway mnjadi 4line.. pada Maiza lah..

Rashid said...

4feet8
aduhai. kasihannya .. tentu bengangkan ..
Saya hari tu jem juga dari Tanah Merah – Machang – K.krai .. tapi nasib baik kat radio THR Gegar tu asyik duk siar lagu hindi.. hilang tension .. hehe

Rashid said...

Maiza
wassalam ..
Maiza .. a’ahh kan. Sama juga ngan saya. kurang aktif .. banyak duk tumpu perkara lain. Tapi rindu kat blog memang sentiada ada ..

Tentu seronokkan kalau jalan kat Malaysia ni semuanya 4 line .. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Search